اینوبینو
اینوبینو
خرید خودرو پژو 206 دست دوم

در خرید پژو ۲۰۶ به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید پژو 206 دست دوم و نو ابتدا نکات راهنمای خرید خودرو پژو 206 دست دوم و کارکرده و نو را بخوانید سپس اقدام به خرید کنید.

امروزه داشتن خودرو برای هر خانواده ای ضروری شده است. اکثر افراد به دلیل نداشتن بودجه کافی برای خرید خودرو صفر از بازار به دنبال خرید خودرو دست دوم که به نسبت قیمت پایین تری دارد می گردند. اما برای خرید ماشین 206 دست دوم باید نکاتی را رعایت کنید تا در دام سودجویان نیفتید.

اگر قصد فروش خودرو خود را دارید حتما بخوانید : در فروش خودرو به چه نکاتی توجه کنیم؟

خودرو پژو 206 یکی از پرطرفدارترین خودروهایی است که بین ایرانی ها بعد از گذشت چندین سال محبوبیت خود را حفط کرده است. پژو 206 در کشور فرانسه طراحی و تولید شده که اکنون قطعات آن دیگر تولید نمی شود و برای ساخت آن از قطعات ایرانی و چینی استفاده می شود که به عقیده بعضی ها کیفیت سابق را ندارد.

خرید پژو ۲۰۶ به صورت آنلاین چگونه است؟

راهنمای خرید پژو 206 دست دوم

پژو 206 مدل های زیادی دارد ولی دو مدل هاچ بک و صندوقدار در ایران رایج هستند. البته مدل پژو 206 هاچ بک در ایران محبوبیت و متقاضی بیشتری دارد.

حتما بخوانید : ثبت آگهی و نیازمندی های رایگان را چگونه تاثیر گذار انجام دهیم؟

مزایای پژو 206

 پژو 206 مزایایی دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

  • پژو 206 مصرف سوخت کمی دارد در نتیجه استفاده از آن بهینه است.
  • طراحی جذاب و منحصر به فرد
  • سیستم برق و الکترونیک آن پیشرفته است.
  • استهلاک کم خودرو
  • قابلیت های دینامیکی آن مطلوب است.
  • شتاب قابل قبول
تبلیغات اینترنتی چیست؟
معایب پژو 206
  • پژو 206 هاچ بک فضای صندوق بسیار کمی دارد و برای مسافرت یا گذاشتن بار و وسایل مناسب نیست.
  • فضای سرنشینان عقب برای خانواده های پرجمعیت یا کسانی که زیاد مسافرت می روند مناسب نیست و فضا تنگ است.
  • از سال 1392 به بعد که قطعات از فرانسه وارد نمی شوند و تولید ایران و چین هستند، قطعات و آلیاژ خودرو بی کفیت و کیفیت پایین هستند.

خرید مبلمان دست دوم و نکاتی که باید بدانید

به دلیل تحریم های بین المللی علیه صنعت خودروی ایران، همچنین به دلیل محبوبیت خودروی پژو 206 شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت با اینکه شرکت پژو روابط خود را با ایران قطع نمود به هر قیمتی شده قطعات آن را تولید کند.

تیپ های پژو 206 با هم چه تفاوتی دارند

پژو 206 که در ایران به لحاظ شتاب و کم مصرف بودن و ظاهر جذاب آن مورد توجه قرار گرفت تیپ های مختلفی دارد. پژو 206 هاچ بک بیشتر مورد توجه جوانان و پژو 206 صندوقدار نیز یک خودروی خانوادگی است که برای مسافرت هم مناسب است.

برای خرید خودرو پژو 206 دست دوم دانستن این نکته که تیپ های 206 چه تمایزی با هم دارند، مفید خواهند بود. پژوه 206 از تیپ 1 تا تیپ 6 تولید شده است که در ادامه هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

برای خرید آپارتمان در تهران به چه نکاتی توجه کنیم؟

پژو 206 تیپ 1

این تیپ اولین و قدیمی ترین نوع از پژو 206 است که اولین تولید آن در سال 1380 بوده است. موتور پژو 206 تیپ 1 4 سیلندر با کد TU3 با حجم 1.4 لیتر و قدرت 75 اسب بخار می باشد. سیستم برق آن کاملا ساده است. فرمان دو شاخه دارد. به جای ال سی دی تایپ A ، B یا  C  یک ساعت دیجیتال روی داشبورد دارد. سیستم صوتی آن نیز از نوار کاست پشتیانی می کند و قابلیت نوار کاست دارد.

با خرید لوازم دست دوم اون چیزی که فکرشم نمیکردی بخر!!

پژو 206 تیپ 2

پژو 206 تیپ 2 ارتقایافته تیپ یک است که تیپ 1 مولتی پلکس دار است. از سیستم برق مولتی پلکس بهره می برد. از لحاط موتور بسیار شبیه تیپ یک است و از نظر قوای فنی تیپ 1 و 2 مشترک هستند. فرمان آن سه شاخه است. به جای ساعت دیجیتال ال سی دس تایپ A دارد.

شیشه های بالابر درب های جلو برقی هستند. همچنین از جلو و عقب قابلیت مه شکن را داراست. تیپ دو همانند تیپ یک از سیستم تهویه مطبوع دستی بهره می برد. ترمز آن ضد قفل است و ترمزهای عقب تیپ دو کاسه ای هستند. کیسه هوای راننده نیز از تجهیزات و امکانات آن است.

سیستم صوتی کاست خور به سی دی پلیر در تیپ 2 تبدیل شد که از aux , USB پشتیبانی می کند. بلوتوث هم دارد.

پژو 206 تیپ 3

از نظر فنی و موتور همانند تیپ 1 و 2 است و همان مشخصات موتور آن را دارد. تیپ 3 از نظر امکانات شبیه تیپ 5 است و امکانات کاملی دارد. کولر اتوماتیک دارد، آینه های جانی و بغل آن برقی هستند. 2 عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو دارد. سیستم صوتی که سی دی پلیر دارد و سیستم صوتی آن کلاریون است.

سیستم ترمز تیپ 3 ضدقفل ABS و ترمز های عقب کاسه ای هستند. علاوه بر شیشه های جلو شیشه های عقب نیز برقی هستند. از سیستم تهویه هوای مطبوع نیز بهره می برد.

پژو 206 تیپ 4

این تیپ از 206 مخصوص جانبازان و معلولین طراحی شده بود و همان قابلیت های تیپ 3 را دارا بود که علاوه بر آن می توان به رنگ های متنوع تر برای بدنه و تودوزی صندلی ها اشاره کرد. تیپ 4 مجهز به سنسور باران ، توری نگهدارنده صندلی عقب و محفظه مخفی زیر صندلی شاگرد بود.

از نظر فنی و موتور شبیه تیپ 6 است. موتور خودرو 1.6 لیتری با کد TU5 است که قدرت آن 110 اسب بخار می باشد. گیربکس آن اتوماتیک است و جعبه دنده 4 سرعته بر روی آن قرار گرفت.

پژو 206 تیپ 5

تیپ 5 پژو 206 از پرفروش ترین مدل های 206 در ایران است. از نظر فنی موتور آن 1.6 لیتری با کد TU5 با قدرت 110 اسب بخار تولید شد. جعبه دنده 5 سرعته دستی با سیستم ترمز ABS چهار کاناله مورد توجه جوانان قرار گرفت. ترمز چرخ های عق آن دیسکی است و بقیه امکانات آن مشابه تیپ 5 می باشد.

 شتاب قابل قبول و ارتفاع کمتر سیستم تعلیق از امکانات آن می باشد.

پژو 206 تیپ 6

آخرین سری پژو 206 نیز به بازار عرضه شد. پژو 206 تیپ 6 که گیربکس آن اتوماتیک است از نظر امکانات رفاهی مشابه تیپ 5 است و با اینکه مثل تیپ 4 اتوماتیک است اما امکانات اضافه آن را ندارد. جعبه دنده 4 سرعته آن بهبود یافت و امکان تعویض دنده به صورت دستی نیز به آن اضافه شد. تیپ 6 ترکیبی از تیپ 4 و 5 است.

برای خرید پژو 206 دانستن تیپ های پژو بسیار لازم است تا خرید خوبی داشته باشید.

نکات خرید پژو 206

خرید پژو 206 را معمولا جوان ها به دنبال آن می روند. لذا برای خرید پژو 206 کارکرده و دست دوم حتما دقت کنید که فروشنده آن کیست. اگر جوان است ممکن است آپشن هایی به خودرو اضافه کرده باشند که کارشناسان فنی خودرو آن ها را نقض کرده کرده اند.

کارشناسان بر این باورند که از خرید 206 تیونینگ شده و دارای آپشن های غیرمعمول خودداری کنید. سیستم صوتی های نامتعارف ممکن است از لحاظ برقی با 206 مطابقت نداشته باشند.

خرید خانه در تهران و نکاتی که باید رعایت کنید : خرید خانه در تهران و راهنمای خرید خانه

اگر می خواهید لوازم منزل و خانه خود را بفروشید حتما بخوانید : فروش لوازم خانه و نکات مهم آن

نکات خرید خانه نوساز : خرید خانه نوساز در تهران و راهنمای خرید

از نظر ضربه خوردگی موتور خودرو را بررسی کنید: هنگام خرید 206 دست دوم حتما قسمت جلوی ماشین و اجزای آن و موتور آن را بررسی کنید. حتی اگر کاپوت و جلوی ماشین به ظاهر سالم است، این موارد و دسته موتور ، سینی رادیاتور وسر شاسی ها را بررسی کنید.

اگر 206 تصادف کند یا آسیبی ببیند به دلیل ایمنی اتاق آن، بر اثر ضربه شدید جلوی خودرو جمع می شود و آسیب زیادی به اتاق وارد نمی شود. پس حتما موارد فوق را توسط یک کارشناس فنی خودرو بررسی کنید.

از نظر فنی به صورت دقیق موتور را بررسی کنید: غیر از چک کردن کارکرد موتور با دیاگ ، بررسی درون موتور لازم است. در صورتی که وجود کربن ها و روغن سوخته در موتور را احساس کردید، احتمالا موتور خودرو بسیار در معرض خراب شدن یاتاقان است. این موضوعی است که در نهایت می تواند کار را به تعمیر اساسی موتور خودرو بکشاند و علاوه بر هزینه خرید خودرو 206 خرج های دیگری روی دست شما بگذارد.

در مورد تعیین قیمت خودرو دست دوم حتما بخوانید : قیمت خودرو دست دوم چگونه تعیین می شود؟

تعویض تسمه تایم: یکی از نکات دیگری که باید در خرید خودرو دقت کنید،  در خصوص خرید همه خودروهای دست دوم و کارکرده ناشناس، کارشناسان به آن تاکید می کنند، تعویض تسمه تایم است.

از سلامت گیربکس و صفحه کلاچ اطمینان حاصل کنید. سالم بودن گیربکس و صفحه کلاچ هم از نکات مهم خرید هر خودرو از جمله خرید پژو 206 دست دوم و کارکرده است.

دقت کنید که تعویض قطعات بدنه خودرو روی آن انجام نشده باشد. حتما به کارشناس فنی خودرو نشان دهید تا ماشین بی رنگ باشد. گاهی اوقات نیز می توانید خودرویی را با قیمت پایین تر بخرید ولی قطعات آن را تعویض کنید تا به صرفه تر دربیاید. در هر صورت با کارشناس خودرو مشورت کنید.

آحرین نکته در خصوص پژو 206 باور غلط مردم است که فکر می کنند پژو 206 بعد از 4 تا 5 سال استفاده خرج های زیادی روی دست شما می گذارد. بنابراین به شما توصیه می کنند که از خرید پژو 206 دست دوم و کارکرده مخصوصا بیشتر از 4 سال منصرف شوید.

حتما بخوانید : ثبت اگهی در کرج | نیازمندیهای رایگان کرج | ثبت اگهی در البرز | اگهی استخدام در کرج 

با بررسی های انجام شده و گفت و گو با کارشناسان فنی باتجربه خودرو به این نتیجه رسیدیم که این موضوع اصلا واقعیت ندارد. تمام این مسائل بستگی به صاحبان قبلی خودرو و نحوه نگهداری از آن دارد. حتی تعمیرکاران می گویند که خودروهای دیگر هزینه تعمیر یالاتری نسبت به هزینه تعمیر پژو 206 دارد.

این عمر طبیعی 4 سال یک امر عادی است که بعد از آن خودرو دچار ایراداتی شود و فقط شامل پژو 206 نمی شود.

چگونه آگهی املاک ثبت کنیم : ثبت آگهی املاک

در هر صورت در هنگام خرید پژو 206 دست دوم و کارکرده مراقب باشید تا سودجویان از شما سوء استفاده نکنند و بتوانید خودرویی خوب و سالم متناسب با بودجه خود خریداری کنید. برای احتیاط بیشتر حتما از کارشناس فنی خودرو و کارشناس بدنه خودرو کمک بگیرید.

برای خرید خودرو پژو 206 در سایت اینوبینو جستجو کنید تا بتوانید فروشندگان خودرو پژو 206 کارکرده را بیابید.

برای ثبت اگهی استخدام بیشتر بدانید.

برای ثبت آگهی استخدام در سایت اینوبینو کلیک کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. Adrian
    Adrian 1400-06-31 پاسخ

    اطلاع رسانی خوبی در مورد پژو ۲۰۶ کردید تشکر

  2. علی
    علی 1400-07-01 پاسخ

    مطلب جالبی بود درباره پژو ۲۰۶ مرسی از سایت خوب اینوبینو

  3. sara
    sara 1400-07-01 پاسخ

    بهترین امکانات پژو ۲۰۶ با خوندن این مطلب میفهمی

  4. علی علی
    علی علی 1400-07-01 پاسخ

    مطلب در خرید پژو ۲۰۶ به چه نکاتی توجه کنیم؟ خیلی مفید بود برام

  5. rezaee
    rezaee 1400-10-14 پاسخ

    من واقعا نمیدونستم در خرید پژو ۲۰۶ به چه نکاتی توجه کنیم؟ ولی این مطلب عالی خیلی خوب راهنماییم کرد

  6. fateme
    fateme 1400-10-26 پاسخ

    در خرید پژو ۲۰۶ به چه نکاتی توجه کنیم؟ خیلی مقاله خوبی بود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *