اینوبینو
اینوبینو
خانم‌‌ها در کدام مشاغل موفق‌تر عمل می‌کنند؟

خانم‌ها در کدام مشاغل موفق‌تر عمل می‌کنند؟

خانم‌ها در کدام مشاغل موفق‌تر عمل می‌کنند؟ 10 مورد از مشاغلی که بازار کار آن در اختیار زنان است را در اینوبینو می خوانیم. چشم انداز بازار کار نشان دهنده افزایش مشارکت زنان در عرصه ها و مشاغل مختلف است. با اینکه قانون های مختلفی در حمایت از مشاغل زنان به تصویب رسیده است اما همچنان در برخی مشاغل مانند مالی و مهندسی تفاوت زیادی در میزان دستمزد زنان و مردان وجود دارد. با اینحال مشاغلی هم وجود دارد که تحت سلطه زنان هستند و این مشاغل روز به روز در حال افزایش هستند. در همین راستا به معرفی 10 شغل برتر که زنان در آن پیشرو هستند میپردازیم

معرفی 10 شغل موفق برای خانم ها

1- تدریس

شغل معلمی یکی از لذت بخش ترین مشاغلی است که می توانید به عنوان حرفه خود برگزینید. در این شغل بسته به نوع و سطح تخصص می توانید با رنج سنی مختلفی از دانش آموزان از مقاطع پایین مانند مهدکودک گرفته تا مقاطع بالاتر مانند دانشجویان در ارتباط باشید. بر اساس پژوهشی که در سال تحصیلی 2018-2017 انجام شد 89درصد از معلمان مقاطع ابتدایی را زنان تشکیل می دادند و این آمار در سطح متوسطه به 64 درصد میرسید.  

2- زیبایی

صنعت زیبایی مشاغل مختلفی مانند آرایشگران، مشاوران پوست و متخصصان پوست و مو را شامل می شود. مشاغل مختلفی که در صنعت زیبایی ایجاد می شوند سالانه با رشد 1.2 درصدی مواجه است.  

3- تغذیه و رژیم غذایی

بر اساس گزارش سازمان تغذیه و رژیم درمانی، زنان 92 درصد از متخصصان رژیم غذایی و تغذیه را نشکیل می دهند و از این حیث در لیست مشاغل موفق زنان دسته بندی می شود. متخصصان می توانند در مطب شخصی، کلینیک های زیبایی و همچنین مدارس مشغول به کار شوند. اگر علاقه مند به مشاوره غذایی سالم  به افراد هستید ورود به این صنعت می تواند برای شما جذاب باشد.  

4- خدمات مشتری

ارتباط با امور مربوط به  مشتریان یکی دیگر از مشاغلی است است که میتوان گفت تحت سلطه خانم ها قرار دارد.. بر اساس گزارشات 68 درصد از این جایگاه شغلی را خانم ها تشکیل می دهند

5- کارمند اداری

امروزه 94 درصد از دستیاران اداری را خانم ها تشکیل می دهند. . در این صنف خانم ها  به عنوان منشی یا دستیار اجرایی در زمینه های تجاری، حقوقی، اجتماعی و پزشکی مشغول به کار هستند. اکثر مشاغل دستیار اداری حداقل به دیپلم دبیرستان نیاز دارند که آن را برای بسیاری از زنان بعنوان یک شغل پرطرفدارتبدیل می کند.   خانم‌‌ها در کدام مشاغل موفق‌تر عمل می‌کنند؟

6- پزشکی

حدود 89 درصد  از پست های دستیاران پزشکی بالینی را زنان  به خود اختصاص داده اند. دستیارهای پزشکی معمولاً در یک مطب یا بیمارستان خصوصی کار می کنند ودر گرفتن شرح حال بیماربه پزشک کمک می کنند. دستیاران طبق دستور پزشک عمل کرده و همچنین در توضیح نسخه پزشک و نحوه مصرف داروها به بیمار فعالیت می کنند.  

7- تکنسین های اطلاعات سلامت

تکنسین های اطلاعات سلامت یکی دیگر از مشاغل موفق زنان هستند که خانم ها بیشتر جایگاه های شغل آن را به خود اختصاص داده اند. آن ها اطلاعات و شرح حال بیماران را در سیستم وارد و ثبت می کنند. از جمله وظایف آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • بازیابی اطلاعات برای بیمه
  • تخصیص کد بازیابی اطلاعات برای مراجعه بعدی بیمار
تکنسین های اطلاعات سلامت باید محرمانگی اطلاعات شخصی بیماران را حفظ کنند.  

8- آسیب شناس گفتار و زبان

بر اساس گزارش انجمن گفتار-زبان-شنوایی آمریکا، زنان 96 درصد از فعالین حوزه را تشکیل می دهند. آسیب شناسان می توانند در مراکز مربوط به جمعیت حلال احمر، بهزیستی و کلینیک های مرتبط مشغول به خدمت شوند. حیطه فعلالیت  متخصصان گفتار-زبان-شنوایی مربوط به ناروایی در سه عضو یاد شده می باشد که می توانند به بهبود کودکان و بزرگسالان دچار این عارضه کمک کنند. برای کار کردن در این حیطه داشتن  یکسری پیشنیازها مانند اخذ مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد و دریافت مجوز از سازمان مربوطه ضروری است.  

9- مراقبت از کودکان

امروزه با توجه به اشتغال والدین کودک، پدر و مادر برای مراقبت از فرزند خود نیازمند فردی دارای مهارت ارتباط و نگهداری از کودکان می باشند که بتواند در غیاب والدین بر رفتار کودکشان نظارت داشته و آن ها را با مفاهیم اساسی آشنا کند. مراقبان کودک این کار را معمولا از طریق قصه گویی، فعالیت های خلاقانه و  بازی های آموزشی انجام می دهند.  

10- مراقبت شخصی

مراقبت شخصی نیز در لیست مشاغل موفق زنان قرار دارد. افراد مسن و دارای معلولیت برای انجام کارهای شخصی و روزمره خود به کمک دیگران احتیاج دارند. کارکنان مراقبت شخصی خدمات مربوطه مانند پوشیدن لباس، حمام کردن و پیاده روی را به آن ها ارائه می دهند. محل کار این افراد میتواند در مراکز بهزیستی، خانه سالمندان و یا حتی منزل شخصی آن ها باشد.  آن ها همچنین مراقبت از نحوه مصرف دارو و مواد غذایی فرد توانخواه را به عهده دارند. خانم‌ها در کدام مشاغل موفق‌تر عمل می‌کنند؟

خانم‌ها در کدام مشاغل موفق‌تر عمل می‌کنند؟

مشاغلی که بیشتر کارکنان آن را زنان تشکیل می دهند نسبت به شرکت های با کارکنان مرد بیشتر، توانسته اند به طور متوسط  42 درصد بازدهی فروش بیشتر، افزایش 53 درصدی در فروش سهام و 66 درصد موفق تر در سرمایه گذاری عمل کنند. علاوه بر این بر اساس گزارشی که توسط موسسه تحقیقتانی کردیت سوئیس انجام شد نشان دهنده آن بود که شرکت های دارای مدیر زن عملکرد بهتری نسبت به شرکت های مشابه خود که مدیر زن در اختیار نداشته اند بهتر عمل کنند. بنابر این گزارشات امروزه شرکت ها تمایل بیشتری نسبت به کارگیری زنان در جایگاه های مختلف در سازمان خود دارند. زنان بخاطر روحیات لطیف زنانه مانند دلسوزی و صبوری بیشتر می توانند ارتباز بهتری با کارکنان برقرار کنند و درنتیجه مدیران بهتری نسبت به همتایان مرد خود هستند.  

زنان بیشتر در کدام بخش ها شاغل هستند؟

صنایعی که بالاترین نرخ اشتغال زنان را دارند شامل منابع انسانی (85/74 درصد)، آموزش/خدمات اجتماعی (41 درصد)، مراقبت های بهداشتی (41 درصد) و مهمان نوازی/گردشگری (33 درصد) است.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. مینا
    مینا 1402-01-28 پاسخ

    ممنون از این مطلب خوب اینوبینو خانم ها در همه مشاغل موفق عمل می کنند

  2. 0919****8326
    0919****8326 1402-02-06 پاسخ

    ممنون بابت خدمات عالیتون

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *