اینوبینو
اینوبینو
اسباب کشی در دوران کرونا

اسباب کشی در دوران کرونا

اسباب کشی در دوران کرونا معضلی جهانی است که اکثر افراد در این دوران با آن مواجه می شوند. بهترین راه حل برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ، به تعویق انداختن اسباب کشی است. اما اگر واقعا چاره ای نباشد چه باید کرد؟

اساب کشی در شرایط مساعد هم کار آسانی نیست چه برسددر شرایط کرونایی که باید اصول بهداشتی به طور کامل رعایت شود. باید نکاتی را برای رعایت پروتکل و اصول بهداشتی در نظر داشته باشید تا دچار دردسرهای بعدی ویروس کرونا نشوید.

حتما بخوانید : ثبت آگهی آپارتمان در قم

 

اسباب کشی در دوران کرونا

همانطور که گفتیم بهترین راه حل ، به تعویق انداختن اسباب کشی است. به تعویق انداختن چند ماهه اسباب کشی راحتتر از تحمل بیماری سخت کرونا است.

اما اگر راه حلی به جز اسباب کشی ندارید بهتر است با انجام درست و اصولی بسته بندی لوازم و ضدعفونی لوازم و ضدعفونی کردن خانه از ابتلا به ویروس کرونا و کووید 19 پیشگیری کرد. در ادامه نکاتی را برای ضدعفونی و رعایت اصول بهداشتی شرح خواهیم داد.

خرید خانه در تهران و نکاتی که باید رعایت کنید : خرید خانه در تهران و راهنمای خرید خانه

 

امور قبل از اسباب کشی در کرونا

  • قبل از اسباب کشی ، بهصورت کامل لواز ا بسته بندی کنید و سپس آن ها را ضدعفونی کنید.
  • قبل از بعد از اسباب کشی حتما لوازم خانه و وسایل را ضدعفونی کنید اگر قابل نظافت و شستشو هستند حتما این کار رار انجام دهید.
  • تا فرصت دارید بسته بندی لوازمی که کمتر نیاز دارید تا شروع کنید. با خیال راحت لوازمرا بسته بندی کنید تا عجله ای نشود.
  • برای بسته بندی از کارتن یا پلاستیک استفاده کنید. حتما به صورت کامل لوازم را بسته بندی نمایید تا راه درز نداشته باشد.
  • در صورت داشتن پوشش، با وجود تماس دست هم می‌توان به راحتی پوشش را جدا کرد. همچنین وسایل حین جابه‌جایی آسیب کمتری می‌بینند.

حتما بخوانید :ثبت آگهی آپارتمان در مشهد

 

بررسی محدودیت ها و عدم تداخل در اسباب کشی در منطقه شما

با گسترش ویروس کرونا محدودیت هایی در اکثر شهرهای ایران و جهان اعمال شده است. برخی باعث شده است جابجایی بین شهرها با مشکل و جریمه همراه باشد. اگر قصد عزیمت از شهری به شهر دیگر دارید حتما از محدودیت های کرونایی آگاه شوید.

اگر قصد اسباب کشی از یک منطقه به منطقه دیگر دارید، بعضی محدودیت ها در ساعات خاصی اعمال می شوند. دقت کنید در این ساعات افدام به جابجایی و اسباب کشی نکنید.

استفاده از ماشین برای اسباب کشی کرونایی

برای اسباب کشی معمولا از کامیون استفاده می شود. برای اسباب کشی از شهری به شهر دیگر در دوران کرونا ، به جای آن که اسباب و اثاثیه را با کامیون بفرستید و خود با هواپیما یا وسیله دیگری سفر کنید. از ماشین استفاده کنید.

هم اطمینان بیشتری دارد ، هم خطر ابتلا به ویروس کرونا کمتر است و هم امنیت بیشتری برای فرد به دنبال دارد. در هواپیما چون افراد زیادی رفت و آمد دارند بهتر است از این وسایل نقلیه عمومی کمتر استفاده کنید.

 

تحقیق در خصوص شرکت های باربری

پیش از اسباب کشی درمورد شرکت‌های باربری تحقیق کنید. قبل از گسترش کرونا ، تحقیق در خصوص شرکت های باربری و حمل و نقل اسباب اثاثیه امری ضروری بوده . اما این امر در دوران شیوع ویروس واگیردار کرونا یا کووید 19 اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

بهتر است در مورد شرکت باربری ، کارگران و تجهیزاتی که برای حمل اسباب استفاده می کنند تحقیق کنید. اگر شرکت خدماتی با هزینه ارزان تر و تجهیزات کم را پیدا کنید اصلا کاردرستی نمی کنید. سلامتی شما از هر چیزی مهم تر است و نمی توان با میلیاردها پول مقایسه کرد.

پس برای استفاده از شرکت باربری در مورد تجهیزات بهداشتی و رعایت پروتکل ها توسط کارگران دقت کنید و برای سلامتی خود و خانواده خود هزینه کنید.

تحقیق شرکت باربری در دوران کرونا

البته منظورمان این نیست که هر شرکتی قیمت بالاتری دارد کیفیت خدمات بهداشتی بهتری دارد. اما دقت کنید که اصول بهداشتی حتما رعایت شوند.

برخی از این شرکت ها کار بسته بندی لوازم و اسباب منزل را انجام می دهند. بهتر است اگر بسته لوازم مخصوصا لوازم بزرگتر کار سخت و دشواری است ، بسته بندی را به شرکت های بابری مطمئن بسپارید.

9 راه برای فروش فوری خانه

سوالات در خصوص شرکت باربری و حمل بار و اثاثیه

در هنگام پرسش از مسئول پاسخگویی در شرکت باربری بهتر است سوالات زیر را مطرح نمایید:

  • آیا کارکنان شما از مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش استفاده می‌کنند؟
  • آیا کامیون پیش از بار زدن وسایل شما ضدعفونی می‌شود؟
  • آیا همه تجهیزات باربری قبل از جابه‌جا کردن وسایل شما ضدعفونی می‌شود؟
  • سطوح کامیون که در معرض تماس هستند چند وقت یک بار ضدعفونی می‌شوند؟
  • سیاست‌های شما درمورد تغییر زمان یا کنسل کردن اسباب کشی چیست؟
  • چگونه می‌توان از سلامت کارکنان باربری اطمینان حاصل کرد؟ آیا از دستگاه تب‌سنج استفاده می‌شود؟ آیا درمورد نزدیکان کارکنان اطلاعات و بیمار نبودن‌شان اطلاعات کافی وجود دارد؟

حتما بخوانید : اجاره خانه در تهران و نکات قابل توجه در اجاره خانه

 

خانه خود را خلوت کنید

اگر نیاز به وسیله ای در خانه ندارید و بدون استفاده مانده است یا لباسی دارید که قصد پوشیدن آن را ندارید می توانید به موسسات خیریه ببخشید تا افراد نیازمند از آن استفاده کنند.

دوران اسباب کشی برای مرتب کردن و تمیز یا خلوت کردن وسایل منزل بسیار فرصت خوبی است.

 

 

از کارتن و پلاستیک نو و تمیز برای بسته بندی استفاده کنید

معمولا برای اسباب کشی به دلیل صرفه جویی در هزینه ها از کارتن ها و پلاستیک استفاده شده که برای همسایه یا اقوام بوده است استفاده می شد. با این کار به محیط زیست نیز آسیب کمتری وارد می شد.

اما در این زمان اسباب کشی در دوران کرونا باید برای حفظ سلامتی حتی شده با هزینه ای ناچیز از خود مراقب کنیم. بهتر است چندین کارتن اگر ندارید تهیه کنید که کاملا نو و استفاده نشده باشند.

در مورد پلاستیک نیز همین صادق است. به این دلیل که ویروس کرونا چندین روز روی پلاستیک باقی می ماند ، بهتر است از پلاستیک نو و استفاده نشده مصرف کنید.

لوازم را کاملا در آن ها بپوشانید تا راه نفوذ ویروس کرونا یا کووید 19 را ببندید.

همچنین بهتر است بسته بندی لوازم مثل ظروف، کتاب‌ها و لباس‌ها را خودتان انجام دهید و این کار را به شرکت‌های باربری نسپرید. اگرچه ضدعفونی لوازم و سپس بسته بندی لوازم ممکن است زمان‌بر و خسته‌کننده باشد اما برای پیشگیری از کرونا لازم است آن را خودتان انجام دهید.

بهتر است فقط بسته بندی لوازم و وسایل بزرگ را به شرکت های حمل و نقل بسپارید.

 

از وسایل ضدعفونی به مقدار کافی برای خود و کارکنان باربری استفاده کنید

درست است که از قبل برای انتخاب شرکت باربری تحقیق کرده اید و مطمئن هستید که کارگران اصول و پروتکل های بهداشتی را رعایتمی کنند، اما بهتر است خودتان نیز دست به کار شوید.

لوازم ضدعفونی و بهداشتی مانند ماسک، مایع ضدعفونی کننده و دستکش تهیه کنید تا هم خانواده و خودتان استفاده کنید و هم کارکنان باربری.

از کارکنان بخواهید پیش از تماس با هر سطحی دست‌های‌شان را بشویند یا ضدعفونی کنند و خودتان هم مرتب دست‌های‌تان را بشویید یا ضدعفونی کنید.

از کارکنان زیادی برای اسباب کشی در دوران کرونا استفاده کنید.

بهتر است افراد زیادی را برای حمل اسباب اثاثیه و جابجایی از خانه بهماشین حمل بار و برعکس استفاده نکنید.

بسیاری از شرکت‌های باربری برای جلوگیری از تجمع، تعداد کارکنان سرویس‌های‌شان را برای اسباب کشی کاهش داده‌اند. بنابراین شما هم تا حد امکان با تعداد کمتر کارکنان کنار بیایید.

خودتان هم در فرآیند اسباب کشی، ضدعفونی لوازم و بسته بندی لوازم عده‌ی زیادی را درگیر نکنید. مخصوصا از افرادی که خطر بالایی برای ابتلا به کرونا دارند، کمک نگیرید.

خودتان همه چیز را مدیرت کنید تا خطرات ناشی از ویروس کرونا دامن گیرتان نشود و پیشگیری از ایتلا به ویروس کرونا داشته باشید.

حتما بخوانید : تبلیغات اینترنتی رایگان در تهران

در انتخاب زمان اسباب کشی در دوران کرونا دقت داشته باشید

حتما این نکته را دقت کنید که پس از اسباب کشی به سرعت در منزل و محل مستقر شوید. بهتر است حداقل 72 ساعت از اسباب کشی و حمل و نقل بار و اثاثیه گذشته باشد بعد در منزل ساکن شوید.

با این کار ویروس های کرونا در طی این زمان کشته و نابود می شوند. حتما به این نکات در زمان اسباب کشی در دوران کرونا دقت داشته باشید و برای حفظ سلامتی خود و خانواده حداکثر تلاش خود را انجام دهید.

اگر حتما مجبور هستید همز‌مان با وسایل وارد خانه جدید شوید، برای پیشگیری از کرونا محوطه‌ای را به عنوان محوطه قرمز انتخاب کنید و تمام وسایل را آنجا قرار دهید. در آنمحوطه زیاد رفت وآمد نکنید و رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی کردن به وسایل دست بزنید.

حمل اثاثیه در دوران کرونا

وسایل را ضدعفونی کنید و دست های خود را مرتب بشویید.

سپس یکی‌یکی وسایل را با رعایت نکات ضدعفونی باز کنید و به جای اصلی منتقل کنید. همچنین می‌توانید وسایلی که کمتر ضروری هستند را دیرتر باز کنید تا مدت زمان لازم سپری شود.

ضدعفونی سطوح را فراموش نکنید

حتما برای پیشگیری از ویروس کرونا سطوح را ضدعفونی و تمیز کنید. مانند سابق که ویروس کرونا نبود برخورد نکنید. برای اسباب کشی در دوران کرونا حساس تر عمل کنید و به سادگی از کنار این قضیه عبور نکنید.

در طی مدتی که بین دو خانه در رفت‌وآمد هستید، برای پیشگیری از کرونا ضدعفونی کردن خانه را فراموش نکنید. سطوحی مثل دستگیره ، درها و کشوها را مرتب ضدعفونی کنید.

ماسک و دستکش را هم فراموش نکنید. همچنین برای جریان داشتن هوا در خانه پنجره‌ها را باز نگه دارید.

علاوه بر ضدعفونی کردن خانه و سطوح حواستان به فضاهای مشاع ساختمان هم باشد. سطوح لابی، دستگیره در کوچه و دکمه‌های آسانسور را هم مرتب ضدعفونی کنید. حتما بچه ها و فرزندان را از اسباب کشی دور نگه دارید اگر امکان دارد آنها در خانه اقوام بگذارید.

همچنین برای داشتن کمترین برخورد با همسایه‌ها و جلوگیری از ازدحام ساعت‌های اولیه صبح یا آخر شب را برای اسباب کشی انتخاب کنید. البته حواستون به ساعت های محدودیت کرونایی نیز باشد تا جریمه نشوید.

 

ضدعفونی لوازم پس از اسباب کشی

بعد از اسباب کشی ، حتی اگر خود و کارکنان تما اصول بهداشتی را رعایت کرده اید، حتما سطح بیرونی جعبه ها یا پلاستیک را ضدعفونی کنید تا از طریق دست زدن به آن ها ویروس منتقل نشود.

به جز جعبه‌ها هم هرچیز دیگری که بدون روکش منتقل شده را ضدعفونی کنید و سپس دست‌های‌تان را بشویید. حتما سطوح را ضدعفونی نمایید.

در دوران کرونا حتما لوازمی که از جعبه یا پلاستیک خارج می کنید را ضدعفونی کنید.

ثبت و درج  آگهی استخدام در تهران

ضدعفونی کردن خانه را در اولویت قرار دهید

در مطالب فوق درمورد اختصاص دادن قسمتی از خانه به اسباب‌ها گفتیم. علاوه بر رعایت این نکته برای ضدعفونی کردن خانه تمام سطوحی که کارکنان باربری یا اشخاص دیگر با آن در تماس بوده‌اند را با وسایل شوینده ضدعفونی کنید.

دستگیره‌ها، پیشخوان و مواردی از این دست جزو مهم‌ترین سطوح هستند که تماس زیادی با آن‌ها وجود دارد.

بیشتر بدانید : نکات مهم خرید و اجاره مسکن

خرید آنلاین لوازم جدید خانه

اگر قصد دارید لوازم جدید برای خانه یا لوازم شخصی تهیه کنید بهتر است به صورت آنلاین خرید کنید. از سایت های فروشگاهی که لوازم موردنیاز شما را دارند با خیال راحت و قیمت مناسبتر استفاده کنید.

بعضی از لوازم هم شامل تخفیفات می شوند که بسیار بهتر است. اگر قصد فروش لوازم خانه خود را دارید و می خواهید لوازم خانگی جدید و به روزتری خریداری کنید بهتر است از سایت های خرید و فروش استفاده نمایید.

برخی از سایت های نیازمندیها و ثبت آگهی هستند که می توان در آن ها ثبت نام کرد و کالا و لوازمی که قصد فروش دارید را آگهی کنید تا افرادی که به آن نیاز دارند ببینند و از شما خرید کنند.

با اینکار هم پول بیشتری دستتان می آید تا وسیله بهتر و باکیفیت تری برای خانه بخرید و هم از ایتلا به ویروس کرونا پیشگیری کرده اید. در گذشته برای فروش لوازم خانه از سمساری ها استفاده می شد.

اثر تبلیغات در جذب مشتری : تبلیغات در جذب مشتری چگونه تاثیر میگذارد؟

ثبت نام در سایت ثبت آگهی اینوبینو

به این صورت که فرد سمسار در منزل حاضر می شد و لوازم را با قیمت نازل خریداری می کرد. اما الان هم می توانید لوازم را به قیمت به مصرف کننده بفروشید و هم دیگر خطر رفت و آمد به منزل و خطرات ناشی از ویروس کرونا و کووید 19 شما را تهدید نمی کند.

سایت اینوبینو یکی از سایت های نیازمندیها و ثبت آگهی است که می توانید از آن برای خرید و فروش استفاده نمایید.

اگر قصد خرید ، فروش ، رهن و اجاره ملک ، خانه و آپارتمان ، زمین ، ویلاو مغازه خود را دارید تا بتوانید با بهترین قیمت و سریعترین زمان ممکن ملک خود را به صورت رهن کامل یا اجاره دهید یا خرید و فروش کنید در سایت نیازمندیهای اینوبینو ثبت نام کنید.

در سایت ثبت آگهی اینوبینو می توانید ثبت آگهی فروش ملک ، ثبت آگهی فروش خودرو ، موتور سیکلت ، ثبت آگهی خرید و فروش لوازم خانگی و شخصی دست دوم کارکرده ، ثبت آگهی خدمات و ثبت آگهی استخدام در ایران انجام دهید.

خرید آنلاین لوازم

تبلیغات اینترنتی و آنلاین

این روزها بهتر است برای پیشگیری از کرونا تا حد امکان از خانه خارج نشویم. خوشبختانه خرید آنلاین بین افراد فراگیر شده و سایت‌های متعددی خدمات آنلاین ارائه می‌کنند. می توانید به راحتی در این سایت ها ثبت نام کنید.

بنابراین می‌توانید وسایل مورد نیاز برای خانه‌ی جدید را آنلاین سفارش دهید و پس از ضدعفونی کردن خانه و سر فرصت آن را تحویل بگیرید.

از حضور کودکان در محل و منزل جدید در روزهای ابتدایی به شدت جلوگیری نمایید. می توانید کودکان خود را به خانه اقوام برده و بخواهید از آنها مراقبت نمایند.

بیشتر بدانید : ثبت آگهی و تبلیغات رایگان مشاغل

توصیه‌هایی در مورد اسباب کشی در دوران کرونا

  • حین بسته بندی لوازم ضدعفونی لوازم منزل را فراموش نکنید و از پوشش جعبه ای ، پلاستیکی، کاغذی یا پارچه‌ای استفاده کنید تا در صورت تماس بتوانید آن را دور بیندازید.
  • درمورد شرکت باربری و حمل بار و اثاثیه تحقیق کنید و مطمئن شوید کارکنان با رعایت نکات بهداشتی جابه‌جایی را انجام می‌دهند.
  • از درگیر کردن و استفاده افراد بیش از حد نیاز خودداری کنید و سعی کنید کمترین تماس را حین اسباب کشی داشته باشید.
  • از کارتن‌ها و پلاستیک های نو برای بسته بندی لوازم استفاده کنید و سپس ضدعفونی کنید.
  • ابتدا قبل از گذاشتن در جعبه و بعد از خارج کردن از آن لوازم را حتما ضدعفونی کنید.
  • سعی کنید منطل را چند روز قبل از اسباب کشی تحویل بگیرید و خانه را ضدعفونی و تمیز کنید.
  • برای پیشگیری از کرونا ضدعفونی کردن خانه را فراموش نکنید و مدام سطوحی که در تماس با افراد هستند را ضدعفونی کنید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *