اینوبینو
اینوبینو
میوه خشک کن

میوه خشک کن

راهنمای جامع خرید بهترین دستگاه میوه خشک کن + معرفی برندها

میوه خشک در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. ترکیب آن با انواع آجیل و خشکبار، طعم فوق‌العاده‌ای را رقم می‌زند.

این روزها در اغلب مهمانی‌ها یا رستوران‌ها و کافی‌ شاپ‌ها میوه خشک جزو تنقلات پرطرفدار و  حتی لاکچری محسوب می‌شود. استقبال فراوان از این میان وعده خوشمزه و صد البته سالم، سبب شد که تولیدکنندگان مشهور دنیا اقدام به تولید دستگاه میوه خشک کن کنند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید در حال حاضر فروش میوه خشک آماده به یک شغل خانگی تبدیل شده و توانسته برای خانم‌ها و حتی آقایان درآمدزایی کنند. بنابراین اگر هنگام خرید دستگاه باید به این نکته توجه کنید که در این صورت باید سراغ نوع صنعتی بروید.

حال اگر شما برای اولین بار است که قصد خرید میوه خشک کن را دارید، مهم‌ترین دغدغه شما انتخاب از بین انواع دستگاه‌های موجود در بازار است. برای یافتن پاسخ این پرسش تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

میوه خشک کن

مشخصات یک میوه خشک کن خوب و مناسب

اول از همه باید بدانید که سه نوع دستگاه میوه خشک کن وجود دارد.

  1.  تونلی
  2. کابینی
  3.  خانگی

دو نوع اول مخصوص خشک کردن در مقیاس بزرگ است. نوع تونلی مخصوص کارخانه‌ها و تولیدکنندگان انبوه است که می‌توانند ساعتی 800 کیلوگرم میوه  را خشک کند.

اما اگر شما قصد راه اندازی کارگاهی کوچک و کسب و کاری خانگی هستید، پیشنهاد می کنم نوع کابینی را خریداری کنید. این دستگاه بهترین نوع صنعتی است که توان خشک کردن در مقدار بالا را دارد.

مطلب پیشنهادی:

سرخ کن بدون روغن

ممکن هم هست شما برای خانه و مصرف شخصی می‌خواهید این دستگاه را بخرید و با توجه به تنوع بالای سردرگم شده‌اید و ندانید که کدام یک را خریداری کنید. برای خرید بهتر است کمی با ساختار این وسیله آشنا شوید.

چگونگی کارکرد دستگاه میوه خشک کن خانگی

اکثر ما به خاطر داریم که در گذشته، مادران و مادربزرگ‌های ما وقتی میوه‌ای پلاسیده‌ای در یخچال باقی می‌ماند، آن را تبدیل به لواشک می‌کردند. گاهی هم آن‌ها را برش زده و بر روی شوفاژ، بخاری و یا آفتاب خشک می‌کردند. برگه قیسی، آلبالو و آلو خشک از معروف‌ترین آن‌ها بودند.

هدف از ساخت دستگاه‌های سبزی و میوه خشک کن  امروزی  هم همین است. با این تفاوت که عمل خشک کردن با استفاده از المنت‌های حرارتی و پخش هوای گرم درون دستگاه است.

دستگاه از چند طبقه سبد تشکیل شده که میوه یا سبزی‌ها بر روی آن‌ها چیده می‌شود. پس از روشن کردن دستگاه، منبع حرارتی گرما تولید کرده و باد گرم از طریق فن ها در سراسر دستگاه به چرخش درمی‌آید. در انتها بر حسب نوع میوه و درجه تنظیم شده، پس از طی زمان مشخص میوه خشک شده حاضر است.

میوه خشک کن

انواع دستگاه‌های خشک کن خانگی

از لحاظ ساختار و شکل، دستگاه‌ها دو نوع هستند:

  1. دستگاه با جریان هوای افقی

منبع حرارتی در این دستگاه‌ها در پشت است. طبقات به صورت کشویی بوده و درب دستگاه از کنار باز می‌شود.

  1. دستگاه با جریان هوای عمودی

در این نوع دستگاهها ، در قسمت پایین دستگاه، منبع حرارتی قرار گرفته و جریان به سوی بالا در حرکت است. طبقات هم روی یکدیگر بوده و درب دستگاه از بالایی‌ترین قسمت باز می‌شود.

کدام دستگاه  سبزی خشک کن خانگی بهتر است؟

در بالا به ساختار کلی این دستگاه  اشاره کردیم. بنابراین اولین موضوع در هنگام خرید دستگاه، انتخاب بین دستگاه با جریان افقی و یا عمودی است. نکته بعدی در هنگام انتخاب این است که همه دستگاه‌ها دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. اما در حالت کلی شما موقع خرید این دستگاه به نکات زیر توجه کنید:

  1. اندازه دستگاه
  2. تعداد طبقات
  3. توان مصرفی (بین 300 تا 1000 وات)
  4. میزان درجه حرارت
  5. ظرفیت
  6. نوع سوخت (برقی، گازی یا گازوئیلی)
  7. نوع برند

محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین دستگاه میوه و سبزی خشک کن در بازار

در حال حاضر شما در بازار لوازم خانگی فروش دستگاه میوه خشک کن رونق زیادی دارد. از این رو برندهای معروف سعی می‌کنند با افزودن امکانات و ویژگی‌ها به دستگاه خود، سایر رقبا را کنار بزند.

اگر به دنبال برند خارجی هستید، می‌توانید سراغ برندهای معروفی نظیر فیلیپس، کنوود و غیره بروید. مسلماً می‌دانید قیمت میوه خشک کن این برندها گران‌تر است.

مطلب پیشنهادی:

آسیاب برقی ارزان

اما خوب است بدانید تولیدکنندگان داخلی هم بیکار ننشسته و مارک پارس خزر و سایر برندهای ایرانی نیز در بازار اقدام به تولید این نوع دستگاه کرده اند. این دستگاه‌ها نه تنها از رقبای خارجی خود چیزی کم ندارند، بلکه از لحاظ هزینه، خرید آن‌ها برای شما به صرفه‌تر است. در مجموع معروف‌ترین دستگاه‌های  کنونی عبارتند از:

 

  • فلر
  •  سایا
  •  بوش
  •  تکنو
  •  ناسا الکتریک
  •  فیلیپس
  •  روتل
  •  پارس خزر
  •  مایر
  •  گرند
  •  هامسون
  •  ویداس
  •  بیشل
  •  بلانزو
  •  کنوود
  •   کیپ

سخن پایانی

در انتها شما برای خرید دستگاه دو راه وجود دارد. راه اول این که طبق این مطلب، یکی از انواع آن را انتخاب و خریداری کنید. یا به سراغ سایت‌هایی مثل اینوبینو رفته و دستگاه میوه خشک کن دست دوم را پیدا کرده و بخرید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. سارا
    سارا 1400-06-22 پاسخ

    خیلی مطلب مفیدی بود ،من چندین سالی هست که از میوه خشک کن استفاده می کنم و چون مارک خوبی داره خداراشکر بدون هیچ عیبی برای من کار میکنه

  2. محمود
    محمود 1400-06-23 پاسخ

    بسیار کار را انداز و کاربردی

  3. سیما
    سیما 1400-06-24 پاسخ

    میوه خشک کن برای میوه هایی میخوای برای برعضی از فصل ها داشته باشی عالیه

  4. الهام
    الهام 1400-06-24 پاسخ

    دستگاه میوه خشک کن خیلی جالبه.

  5. jamile
    jamile 1400-06-27 پاسخ

    از بهترین وسایلاس هم برای خود آدم که مصرف خونگیش رو اوکی کنه هم برای کسایی که کسب و کار خانگی نیاز دارن عالیه عالی

  6. مهناز
    مهناز 1400-06-28 پاسخ

    خیلی جاگیره اگر خرید احساسی دارید انجام میدید دست نگهدارید چون واقعا اذیت میشید بعد یه مدت هم ذوق استفاده اش میره و دیگه میمونه گوشه خونه

  7. saba
    saba 1400-06-30 پاسخ

    من دارم من خیلی علاقه مند به خشک کردن میوه …بودم

  8. ترنم
    ترنم 1400-08-12 پاسخ

    مطلب شما درباره مشوه خشک کن واقعا عالی بود 🙏

  9. ثمین
    ثمین 1400-08-25 پاسخ

    میوه خشک کن برا جاهاز لازمه؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *