اینوبینو
اینوبینو
مزایا و معایب خرید زمین برای سرمایه گذاری

خرید زمین برای سرمایه گذاری و مزایا و معایب آن

خرید زمین برای سرمایه گذاری و مزایا و معایب آن اگهی های املاک سایت اینوبینو

خرید زمین برای سرمایه گذاری چه مزایا و معایبی دارد؟ در سایت اینوبینو به این موضوع خوب می پردازیم. 

سرمایه گذاری روی ملک از دیرباز یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری و حفظ دارایی بوده است. ملک و زمین نوعی دارایی است که نه می توان آن را از بین برد، نه کسی می تواند آن را سرقت کند و نه این که گذر زمان ارزش آن را کاهش دهد. نیاز به ملک و زمین برای ساخت و ساز سازه های مسکونی و تجاری همیشه حس می شود و بنابراین سرمایه شما همیشه بازار نیاز خود را خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات در رابطه شهرک های صنعتی، مقاله شهرک صنعتی چیست را مطالعه کنید.

خرید زمین برای سرمایه گذاری چه مزایا و معایبی دارد؟

در این مقاله می خواهیم درباره مزایا و معایب خرید زمین و سرمایه گذاری روی آن صحبت کنیم تا ببینیم خرید زمین روش خوبی برای حفظ دارایی است یا نه؟

مزایای خرید زمین

  • امنیت بالا: در مقایسه با سایر روش های سرمایه گذاری اعم از خرید طلا، حساب سپرده، خرید خودرو یا بورس، خرید زمین گزینه ایمن تر و بی خطرتری است. چون نه از بین می رود، نه خراب می شود، نه به سرقت می رود و ممکن است با رکود شدید مواجه شود.
  • افزایش قیمت: بازار ملک و املاک همیشه مشتری دارد. چون زمین و ملک برای سکونت انسان ها ضروری هستند. شاید در شرایط جنگ و بحران نیاز به خودرو یا طلا حس نشود، اما ملک و مسکن نیاز ضروری انسان ها است و همیشه تقاضا برای آن وجود دارد. پس با خرید زمین برای سرمایه گذاری روشی را انتخاب کرده اید که قیمت آن هیچگاه کاهش پیدا نمی کند، بلکه روز به روز بیشتر می شود.
  • عدم پرداخت مالیات: برای سرمایه گذاری در حوزه املاک می توانید زمین، ملک مسکونی و یا تجاری خریداری کنید. ملک تجاری و مسکونی به دلیل دریافت اجاره بها مشمول پرداخت مالیات هستند. به این صورت که باید با توجه به میزان اجاره بها مالیات پرداخت کنید. در حالی که زمین در بیشتر موارد مشمول پرداخت مالیات نیست. بنابراین نه تنها با خرید آن مبلغی پرداخت نمی کنید، بلکه حتی می توانید زمین را به کشاورزان اجاره دهید و در قبال آن پول دریافت کنید. حتی خودتان هم می توانید در آن کشاورزی و یا باغبانی کنید و از طریق برداشت محصول درآمدزایی کنید.
  • استفاده از تسهیلات: در صورتی که زمین موردنظر دارای سند باشد، می توانید با وجود سند آن وام های بانکی دریافت کنید. در صورتی که بخواهید روی زمین کشاورزی کنید می توانید وام های خوداشتغالی مربوطه را دریافت کنید.

عدم نیاز به تخصص و دانش در خرید زمین

عدم نیاز به تخصص با خرید زمین برای سرمایه گذاری: سرمایه گذاری روی طلا یا بورس نیازمند تخصص است. باید بازارهای مالی را بررسی کنید، نوسان ها را اندازه گیری کنید و براساس آن ها به خرید و فروش دست بزنید. در حالی که سرمایه گذاری با خرید زمین به هیچ دانش تخصصی نیاز ندارد. تنها کافی است با در نظر گرفتن بودجه مورد نظر خود یک زمین مناسب پیدا کنید و آن را بخرید. سپس بگذارید زمان بگذرد تا قیمت زمین بیشتر شود و سرمایه شما روز به روز بالاتر برود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط قولنامه ملک مقاله آن را از دست ندهید.

معایب سرمایه گذاری روی زمین

  • دارایی بلااستفاده: در حالی که با سرمایه گذاری در بازار بورس، طلا و یا تجارت، به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه سود کسب می کنید و دارایی شما سود پیوسته دارد، در خرید زمین هیچ سود پیوسته ای عایدتان نمی شود و به نظر می رسد سرمایه شما سودی ندارد. پس خوب سبک و سنگین کنید و ببینید به سود کوتاه مدت نیاز دارید یا نه.
  • سرمایه گذاری بلندمدت: سرمایه گذاری روی زمین و ملک سرمایه گذاری بلندمدت است. باید صبور باشید و حداقل پنج سال منتظر بمانید تا قیمت زمین افزایش پیدا کند و پول شما چند برابر شود. در صورتی که به سود کوتاه مدت نیاز دارید خرید زمین سرمایه گذاری خوبی نیست. شاید این مبلغ تنها دارایی شماست، بنابراین بهتر است ملک بخرید و آن را اجاره دهید. در این صورت با دریافت اجاره بها به صورت ماهانه مبلغی به حساب تان واریز می شود.
  • فروش نه چندان راحت: برای فروش طلا و سهام کافی است به طلافروشی یا کارگزاری سر بزنید و سرمایه خود را به پول تبدیل کنید. در حالی که در فروش زمین باید صبور باشید و منتظر بمانید تا برای زمین مشتری پیدا شود. موقعیت زمین، کیفیت آن و قیمت انتخاب شده ممکن است این فرآیند را کمی طولانی کند. پس اگر حوصله انتظار کشیدن ندارید و دوست دارید در جایی سرمایه گذاری کنید که راحت به پول تبدیل شود، خرید زمین برای سرمایه گذاری برای شما مناسب نیست.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *