اینوبینو
اینوبینو
بهترین کارت گرافیک اقتصادی

بهترین کارت گرافیک اقتصادی در بازار چیست؟

بهترین کارت گرافیک اقتصادی در بازار چیست؟ در سایت اینوبینو به معرفی آن می پردازیم

امروزه کارت گرافیک های متنوعی در بازار­های داخلی و خارجی برای انتخاب وجود دارد. استفاده از GPU موارد زیادی مثل رندرگیری و طراحی­های سه بعدی، گیمینگ، مایننینگ، تدوین ویدیو و ویرایش عکس دارد. در ارتباط با بازی، هیچ عاملی به اندازه­ ی کارت گرافیک، نمی تواند بر تجربه و عملکرد شما از بازی تاثیر بگذارد.

اگر علاقه مند هستید به رشته ی کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر و می خواهید بدانید کدام دانشاه ها برای تحصیل در این رشته امتیاز بیشتری نسبت به بقیه دارند این مقاله را مطالعه کنید: بهترین دانشگاه های ایران برای رشته کامپیوتر

پس برای انتخاب کارت گرافیک مناسب خود باید نیازهای خود را به خوبی بشناسیم، نیاز به خروجی گرفتن از تصویر، موارد چند رسانه­ای و گیمینگ.

کارت­ گرافیک ها بر اساس استاندارد زیر نامگذاری می­شوند:

Manufacturer + Family + GPU + Series + Memory Capacity

نکات کلیدی در انتخاب و خرید کارت­ گرافیک:

  • اساسا، بازی­ها تعیین ­کننده اصلی قدرت  و پردازش کارت گرافیک هستند. هنگام خرید بهتر از به حداقل سیستم مورد نیاز(Minimum System Requirements) برای بازی­های مورد نظر، توجه کنیم و کارت گرافیکی در آن رده و یا کمی رده بالاتر و به روز انتخاب کنید. مسئله به روز بودن  بسیار حائز اهمیت است چون اگر  قدیمی خریداری کنید، پس از مدتی دچار مشکل در تامین نیاز خود می­ شوید.
  • در میان تولید کنندگان، برندهایی  مانند NVIDIA و AMD تفاوت قابل ملاحظه­ای در عملکرد و کیفیت با یکدیگر وجود ندارد و مدل های مرجع با هم یکسان هستند، عده از از فروشندگان سعی در فریب از طریق برتر شمردن یک برند نسبت به برند دیگر و کسب سود از این طریق دارند.
  • بطور کلی، برند AMD قیمتی مناسب­تر نسبت به NVIDIA و سایر برند ها دارند.
  •  برند ASUS قیمت بالاتری نسبت به رقبا دارند که این هزینه ی عملکرد و کارایی بسیار بالا و عمر بالایی به­ خاطر ضد گرد­ و غبار بودن آن می­باشد.
  • شرکت NVIDIA دو نوع اصلی با نام­های GTX و RTX عرضه می­کند. مدل­های GTX استاندارد و مدل­های RTX از سخت افزار اختصاصی برای اجرا کردن ویژگی ها و المان­های RTX در بازی بهره می­گیرند.
  • پردازنده­های میان رده و اقتصادی نیازی به خنک کننده و فن­های بزرگ و چندتایی ندارند، این عوامل باعث افزایش قیمت، نسبت به کارت گرافیک با خنک کننده ساده می­شوند. بهتر است اگر اختلاف قیمت مدل هایی با فن بزرگ و یا چندتایی با مدل پایه­ای زیاد بود، از خرید آن­ اجتناب شود.
  • سعی کنید از اتصال کانکتور­های مبدل تغذیه به کارت گرافیک خودداری کنید زیرا این کار منجر به آسیب دیدن احتمالی  کارت گرافیک و منبع تغذیه می­شود، پس بهتر است که از منبع تغذیه مناسبی  استفاده کنید که کانکتور­های لازم را در خود داشته باشد.
  • بکارگیری از CPU ضعیف باعث عدم امکان و استفاده از ظرفیت کامل کارت گرافیک می­شود. کارت گرافیک باید با سایر اجزای سخت افزاری سیستم سازگاری داشته باشد.
  • CUDA Cores یا ATI Stream در مدلی که انتخاب می­کنیم، وجود داشته باشد.
  • امکان پشتیبانی GPU از رابط کاربری برنامه نویسی(API)،  مثل DirectX.
  • توجه کردن به میزان Resolution یا وضوح تصویر خروجی که انتظار دارید.
  • توجه به میزان و سرعت پردازنده (Core Clock)

اینوبینو برای این که شما عزیزان با سیستم عامل آشنا بشوید و آگاهی کامل نسبت به آن داشته باشید یک مقاله در این رابطه نوشته است که می توانید آن را بخوانید : سیستم عامل چیست؟

مطلب پیشنهادی:

بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

در ادامه دوتا از بهترین کارت گرافیک­های اقتصادی برای کاربری­های مختلف را معرفی می­کنیم.

NVIDIA GeForce GT1030

این کارت گرافیکی دو گیگابایتی از سری GeForce انویدیا است، یکی از بهترین کارت گرافیک­ اقتصادی، برای برآورد نیاز­هایی مثل خروجی تصویر، تماشای فیلم، ساخت محتوای سبک ویدیویی، وب و اجرای بازی­های قدیمی و ساده، می­باشد و در دو مدل SDDR4 و GDDR5 عرضه می­شود.

برای خنک سازی آن از یک فن بی صدا با عمری بسیار بالا استفاده می­شود. همچنین  از DirectX نسخه 12 پشتیبانی می­کند. حداقل منبع تغذیه مورد نیاز این کارت گرافیک، 300 وات می­

رزولوشن تصویر خروجی 4320×7680 پیکسل را به ما می­دهد و برای نصب نیاز به دو اسلات دارد.

با کارت گرافیک GeForce GT 1030 نمی­توان انتظار زیادی از اجرای بازی داشت. فقط بازی­های سبک با تنظیمات تصویر و گرافیکی حداقلی را می­توان اجرا کرد.

از آنجایی که نسخه GDDR5 سرعت حافظه دوبرابر نسبت به SDDR4 دارد، توصیه ­می­شود، GDDR5 خریداری کنید.

قیمت حدودی : 130$

مطلب پیشنهادی:

NVIDIA GeForce GTX1650

 

این مدل، بهترین کارت گرافیک اقتصادی معرفی می شود، که از پردازنده  4 گیگابایتی GDDR6 بهره می­برد که عملکرد خوبی در اجرای همه بازی­ها با نرخ فریم و تنظیمات گرافیکی متوسط رو به بالا را دارد. این کارت گرافیک به راحتی روی تنظیمات گرافیکی High و Ultra به نرخ به روزرسانی فریم 60 فریم برثانیه دست پیدا می­کند که این عامل با توجه به قیمت اقتصادی آن، بسیار چشمگیر است.

حداقل منبع تغذیه مورد نیاز این مدل، 300 وات بوده و همچنین از فن خنک کننده با استاندارد ip5x بهره می­گیرد.

رزولوشن تصویر خروجی 4320×7680 پیکسل است و فضای مورد نیاز برای نصب هم دو اسلات می­باشد.

همچنین تکنولوژی Auto-extreme باعث افزایش کارایی و طول عمر آن شده است.

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. علی
    علی 1401-12-14 پاسخ

    من از کارت گرافیک ۱۶۵۰ انویدیا استفاده میکنم و برای کار های معمولی واقعا عالیه

  2. میعاد
    میعاد 1401-12-21 پاسخ

    نکات کلیدی در مورد کارت گرافیک بود ممنون از اینوبینو

  3. morteza
    morteza 1401-12-25 پاسخ

    با کمک شما تونستم بهترین کارت گرافیک اقتصادی در بازار را شناسایی و سپس نسبت به خرید آن اقدام کنم.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *