اینوبینو
اینوبینو
تفاوت بین مایکروفر و مایکروویو

تفاوت بین مایکروفر و مایکروویو

تفاوت بین مایکروفر و مایکروویو

مطمئن هستیم که شما بارها و بارها  کلمه ماکروفر و ماکروویو را شنیده اید.  اما این دو کلمه به چه معنا هستند و چه تفاوتی با هم دارند؟ تفاوت بین مایکروفر و مایکروویو  همه اینها ممکن است به یک معنا به نظر برسند، اما ما میخواهیم  تفاوت بین «مایکروویو» و «اجاق‌های مایکروویو» و معنای مردم وقتی از یکی یا دیگری استفاده می‌کنند را بررسی کنیم. در این مقاله به این موضوع می پردازیم.

مردم چه می گویند مایکروویو یا مایکروفر؟

 از نظر معنایی هیچ تفاوتی بین مایکروویو و مایکروفر وجود ندارد.  در واقع، کلمه “مایکروویو” مخفف “اجاق های مایکروویو” است.  هر دو روش بیان آن به یک معنی است.  کلمه اصلی برای آن مایکروویو است.  کاری که “مایکروویو” نامیده می شود را انجام می دهد و از تشعشعات مایکروویو برای پختن غذا استفاده می کند. ترکیباتی با فرستنده مایکروویو و المنت گرمایشی نیز موجود است که می‌تواند همزمان در مایکروویو و پخت بپزد.  با این حال، به خاطر داشته باشید که اصطلاح “فر مایکروویو”  از این رو در بیشتر اینترنت، فقط برای اشاره به گرمایش مایکروویو استفاده می شود.  اصطلاحات “مایکروویو/فر ترکیبی” و “اجاق مایکروویو کانوکشن با گریل” در مورد این نوع اجاق ها صدق می کند.

تفاوت بین مایکروفر و مایکروویو

تفاوت بین “مایکروویو” و “اجاق” چیست؟

 در واقع هیچ تفاوتی بین کلمات “مایکروویو” و “اجاق های مایکروویو” وجود ندارد.  با این حال، درک می کنیم که چگونه بسیاری از مردم ممکن است گیج شوند.

 

مطلب پیشنهادی:

دستگاه تصفیه هوا پرفروش

 

 مایکروویو از تشعشعات مایکروویو برای پختن غذا استفاده می کند.  در واقع هیچ منبع گرمایی مستقیماً از خود دستگاه وجود ندارد.  اتفاقی که می افتد این است که در هر مکانی روی غذا تماس برقرار می کند که باعث ارتعاش مولکول های آب در داخل غذا می شود.  این ارتعاش باعث گرما می شود و در نهایت رطوبت را به جوش می آورد و در غیر این صورت غذا را می پزد.

 در زبان انگلیسی، کلمه “اجاق گاز” ارتباط نزدیکی با وسیله پخت و پز دارد که از عنصر گرمایش به عنوان منبع گرمایش برای انتقال گرما از هوا به غذای شما استفاده می کند. کوره ها دارای چهار جداره از جمله در هستند، بنابراین گرمای تولید شده توسط المنت گرمایشی در داخل این محفظه محبوس می شود.  این گرما در عوض به مواد غذایی که درون آن قرار می گیرد راه پیدا می کند. وقتی کلمه “فر” را به خودی خود می گویید، چیزی که به ذهن خطور می کند دستگاه پخت و پز است.

 آیا “فرهای مایکروویو” واقعا وجود دارند؟

 گاهی اوقات می شنوید که مردم کلمه “مایکروویو” را می گویند، که  این یک تصور اشتباه رایج است.  این بیشتر یک تعریف نادرست است که در ذهن فرهنگ امروزی تنظیم شده است.  مایکروویوهایی وجود دارند که هم می توانند غذا را در مایکروویو قرار دهند و هم غذا را بپزند.  آنها عمدتا مایکروویوهای همرفتی در نظر گرفته می شوند. مایکروویوهای کانوکشن همان چیزی هستند که شما مایکروویو را در نظر می گیرید زیرا آنها می توانند مایکروویو و پخت را بپزند.

تفاوت بین مایکروفر و مایکروویو

چرا کلمه “فر” به مایکروویو اضافه شده است؟

 کلمه “فر” طیف گسترده ای از محفظه های حرارتی را در بر می گیرد.  در اغلب کوره ها، گرما به وسیله عایق حرارتی به غذا یا ماده منتقل می شود.  تعجب آور نیست که برخی افراد ممکن است کلمه “فر” را به انتهای کلمه “مایکروویو” اضافه کنند.

 از سوی دیگر، عبارت “مایکروویو” به نوع خاصی از دستگاه اشاره دارد.  اجاق های مایکروویو به جای استفاده از حرارت واقعی، از اشعه ایمن استفاده می کنند.

 تاریخچه زیادی پشت کلمه “فر” وجود دارد.  قدمت این وسایل به دوران ماقبل تاریخ برای بسیاری از تمدن های مختلف باز می گردد.

جدا از پخت و پز، اجاق ها عملکردهای مختلفی را ارائه می دهند.  از اجاق‌ها برای ساخت انواع اقلام مختلف از کریستال و شیشه گرفته تا سرامیک و سفال استفاده می‌شود.  هنگام استفاده از مایکروویو، غذا و سایر کالاهای مربوطه به جای ایجاد شدن، دوباره گرم و بازسازی می شوند. مایکروویو برای گرم کردن مجدد غذا است، در حالی که مایکروفر برای پخت و پز استفاده می شود در واقع، مایکروویو فقط می تواند مواد غذایی را که قبلاً پخته شده است دوباره گرم کند و نمی توان از آنها برای پخت استفاده کرد.

با این حال، آنها قادر به بسیار بیشتر از فقط دوباره گرم کردن وعده های غذایی هستند.  انواع روش های پخت وجود دارد.  حتی اگر غذا از قبل پخته شده باشد، مایکروویو در جوشیدن، جوشاندن و بخارپز کردن عالی است.

 

مطلب پیشنهادی:

نکات مهم قبل از خرید لاستیک

 

 آیامایکروویو و مایکروفر هر دو به یک شکل پخت می کنند؟

 چیزهایی که نیاز به حرارت ثابت و خشک دارند، مانند پخت، فقط در فر قابل انجام هستند، نه مایکروویو. به عنوان مثال، شما نمی توانید از مایکروویو برای تهیه نان، کلوچه یا حتی کباب کردن پرنده استفاده کنید.

شما نمی توانید اقلام را در مایکروویو قهوه ای یا ترد کنید زیرا خیلی داغ نمی شود.  جدای از آن، آنها دمای ثابتی را که شما برای پخت نیاز دارید حفظ نمی کنند.  در عوض، حرارت را به ظرف اضافه می کنند تا زمانی که پخته شود.  تفاوت واقعاً به نحوه انتقال گرما خلاصه می شود.  یک سیم‌پیچ الکتریکی گرم شده، گرما را در کوره ساطع می‌کند.  حفره های هوا در داخل بدنه غذا به شدت حرکت می کنند، زیرا امواج مایکروویو در مایکروویو ایجاد می شوند. غذا در نتیجه تولید گرمای ارتعاش پخته می شود. فرآیند پخت و پز در فر از بیرون شروع می شود و به سمت داخل پیش می رود. در مایکروویو، وضعیت برعکس آن چیزی است که شما انتظار دارید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. آراد
    آراد 1401-11-11 پاسخ

    مطلب تفا‌وت ماکروفر و ماکروویو عالی بود

  2. هما
    هما 1401-11-12 پاسخ

    مقاله تفاوت بین مایکروفر و مایکروویو بسیار عالی و کاربردی بود ممنون

  3. نگار
    نگار 1401-11-18 پاسخ

    تفاوت بین مایکروفر و مایکروویو همیشه برای من سوال بود و استفاده زیادی کردم ممنون.

  4. کیانا
    کیانا 1401-11-19 پاسخ

    من چون تفاوت بین ماکروفر و مایکروویو رو نمیدونستم، اشتباه می گفتمشون 🙂

  5. آرزو
    آرزو 1401-12-14 پاسخ

    درباره تفاوت بین مایکروفر و مایکروویو اطلاعات خوبی کسب کردم

  6. نازنین
    نازنین 1401-12-22 پاسخ

    من واقعا فکر میکردم جفتشون یه محصوله مطالب مفید و جامع بود

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *