اینوبینو
اینوبینو
تخت ملامینه بهتر است یا ام دی اف

تخت ملامینه بهتر است یا ام دی اف

یکی از مهم ترین متریال هایی که در طراحی داخلی استفاده می شود، انواع ورق ها به ویژه ام دی اف می باشد. سوال اینجاست که تخت ملامینه بهتر است یا ام دی اف؟ پس اگر شما هم قصد خرید یکی از این دو ورق را دارید با اینوبینو همراه باشید.

در این مقاله:

  1. تخت ملامینه و ام دی اف مقایسه شد
  2. کدام تخت بهتر است؟ ملامینه یا ام دی اف؟

تخت ملامینه و ام دی اف مقایسه شد

استانداردهای مقایسه متفاوتی بین ملامینه و ام دی اف وجود دارد. توجه به این معیارها به تصمیم گیری آگاهانه تری کمک می کند. برخی از این عوامل مهم در زیر ذکر شده است.

  • چگالی و وزن

هر چه تراکم تخته های چوبی بیشتر باشد، وزن آن بیشتر می شود. البته این ویژگی در برخی موارد یک نکته منفی محسوب می شود. بسته به نوع تخته های ام دی اف متراکم تر و در نتیجه سنگین تر از تخته های ملامینه هستند.

  • محافظت در برابر رطوبت

تخت ملامینه یا ام دی اف در برابر رطوبت بهتر است؟ به همین دلیل هر دو ورق ام دی اف و ملامینه مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارند. لایه اصلی ورقه های ملامینه چند لایه است. اگر روکش ملامینه این ورق ها آسیب ببیند، سنگدانه ها در برابر رطوبت عملکرد ضعیفی دارند. به همین دلیل توصیه می شود از آگلومرا با روکش ملامینه برای کابینت آشپزخانه استفاده نکنید.

  • مقاومت در برابر حرارت

به طور کلی روکش های ملامینه در برابر گرما رفتار خوبی ندارند. بنابراین ام دی اف روکش ملامینه و نئوپان روکش ملامینه از این نظر مشابه هستند. این نوع پانل ها باید در مکان های نزدیک به گرما با احتیاط بیشتری استفاده شوند.

تخت ملامینه بهتر است یا ام دی اف؟ کدام در برابر حرارت مقاوم است؟

  • برش آسان

هرچه چگالی ورق بیشتر باشد، برش آسان تر است. ورق هایی مانند نئوپان که از تراشه های چوب درشت تری ساخته شده اند و چگالی کمتری دارند، در حین برش تکه تکه می شوند. بنابراین در پاسخ به این سوال که ملامینه یا ام دی اف کدام تخت بهتر است، باید گفت که ام دی اف در این زمینه بهتر است.

 

مطلب پیشنهادی:

بهترین رادیاتور

 

  • مقاومت در برابر شل شدن پیچ ها

ام دی اف استحکام خوبی دارد. اما این محصول به مرور زمان در برخی قسمت ها خم می شود. این مشکل به تدریج باعث شل شدن ابزار و پیچ های مورد استفاده در کابینت ها می شود. در صورتی که ملامین در جای لولا و پیچ سال ها حالت اولیه خود را حفظ کند.

  • مقاومت در برابر فشار و خمش

اینکه چه ورقی در برابر فشار و خمش مقاوم باشد بستگی به هسته ورق دارد و ربطی به نوع پوشش ندارد. البته با توجه به تراکم بالای ام دی اف، فرض بر این است که مقاومت بالایی در برابر فشار داشته باشد.

  • مقاومت در برابر خراش

از آنجایی که ام دی اف و نئوپان دارای روکش ملامینه هستند، عملکرد آنها در برابر خط و خش کاملا مشابه است.
در مورد لکه های روی ملحفه تخت ملامینه بهتر است یا ام دی اف؟ از آنجایی که روکش دو ورق ذکر شده یکسان است، بنابراین میزان مقاومت در برابر لکه نیز یکسان است.

کدام تخت بهتر است؟ ملامینه یا ام دی اف؟

همه وقتی می خواهند مبلمان و لوازم خانگی بخرند به دنبال بهترین کیفیت هستند. به عنوان مثال در انتخاب کابینت آشپزخانه یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کرد، چوب به کار رفته در ساخت آنهاست. به طور کلی نمی توان گفت کدام نوع چوب بهترین کیفیت را دارد. زیرا هر نوع چوبی می تواند برای یک سری وسایل مناسب باشد. هم ام دی اف و هم ملامینه محصولات باکیفیتی هستند که در بین مردم طرفداران زیادی دارند، اما پاسخ به این سوال که تخت ملامینه بهتر است یا ام دی اف مشکل است. زیرا هر کدام از این دو کارکردهای متفاوتی دارند که شما بر اساس نیاز، شرایط و بودجه خود انتخاب می کنید.

 

مطلب پیشنهادی:

نکات خرید لوستر

 

  • فضای اتاق خواب ما چقدر است؟

محل قرارگیری تخت خواب، پاتختی، میز آرایش و سایر اجزای اتاق را از قبل تعیین و اندازه گیری کنید تا در هنگام خرید با مشکل مواجه نشوید.
 
  • چه قدر می خواهیم  برای خرید سرویس خواب هزینه کنیم؟

اگر مشکل مالی ندارید، بهتر است تختخواب های چوبی را انتخاب کنید، زیرا تخت های چوبی وقتی به اندازه کافی مستحکم باشند، زیبایی خاصی دارند و به راحتی با محیط اتاق خواب ادغام می شوند. مطمئن شوید که در ساخت آن از تخته خرده چوب یا ام دی اف بی کیفیت استفاده نشده است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. راحله
    راحله 1401-10-10 پاسخ

    مقاله مفیدی در باره تخت ملامینه بود

  2. نسیم
    نسیم 1401-10-21 پاسخ

    اتفاقا میخواستم تخت بخرم چه اطلاعات مفیدی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *