اینوبینو
اینوبینو

تبلیغات در جذب مشتری چگونه تاثیر میگذارد؟

تبلیغات در جذب مشتری چیست؟آیا تا به حال فکر کرده اید ، تبلیغات چگونه می تواند به یک تجارت کمک کند؟ به طور خلاصه ، به رشد کسب و کار شما کمک می کند.

مزایای تبلیغ باری شرکت های کوچک:

  • جذب مشتری جدید و کمک به شما در فروش محصولات

  • خدمات بیشتر به مشتریان فعلی

با کمک به افزایش اندازه سفارش ، می تواند سودآوری را نیز افزایش دهد.اما تبلیغات فقط یک راه برای جذب مشتری است در این مقاله با راه های مختلف جذب مشتری آشنا خواهید شد.

تبلیغات چه کاری انجام می دهد؟

تبلیغات در صورت لزوم به تغییر برداشت قدیمی یا منفی از تجارت شما کمک می کند. تبلیغات همچنین می تواند باعث افزایش دید در صنعت شما شود ، به شما کمک می کند شرکایی را جذب کنید که می توانند تجارت شما را گسترش دهند.

به طور غیر مستقیم ، تبلیغات به شما کمک می کند تا  بازتریابی ویروسی خود را افزایش دهید. هرچه مشتریان جدید بیشتری از طریق تبلیغات به دست بیاورید ، این مشتریان از طریق تبلیغات ویروسی یا دهان به دهان بیشتری را به نوبه خود با دیگران به اشتراک می گذارند.

به طور خلاصه ، وقتی می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که “تبلیغات چگونه می تواند به یک تجارت کمک کند؟” می توانید ببینید که چگونه درآمد بالاتری را به همراه دارد و بیشتر به خط پایین می رود.

مزایای تبلیغات کسب و کار کوچک

بیایید بررسی کنیم و بدانیم بسته به صنعت شما دقیقاً تبلیغات چگونه می تواند به یک تجارت کمک کند ، در واقعیت، تبلیغات چه کاری انجام می دهد؟ در اینجا چند مزیت تبلیغات در کسب و کار کوچک آورده شده است:

لینک مفید : تبلیغات اینترنتی و آنلاین

  • افزایش ترافیک
    برای مشاغل ساختمانی ، تبلیغات در روزنامه ها ، مجلات ، تلویزیون و رادیو می تواند مشتریان بیشتری را جذب کنید.
  • تولید سرنخ
    برای مشاغل B2B ، تبلیغات می تواند قیف فروش شما را پر کند و به شما کمک کند تا هدایت بیشتری برای پیگیری نیروی فروش خود کسب کنید.محصولات جدید را معرفی کنید.
    برای مشاغل تولید کننده نرم افزار یا مصرف کننده ، تبلیغات می تواند محصولات را با سر و صدا به بازار عرضه کند.
  • پیشرفت های محصول را برجسته  می کند.
    اگر کسب و کار شما محصول یا خدمات موجودی دارد ، تبلیغات می تواند مردم را نسبت به پیشرفت ها آگاه کند. اطلاع رسانی به مردم در مورد نوآوری شما می تواند باعث افزایش فروش شود.

جذب و حفظ مشتری

آیا  تبلیغات برای حذب مشتری کافی است؟آیا برای حفظ مشتری همان میزان تلاش لازم برای جذب مشتری در ابتدا لازم است؟تقریباً در همه موارد جواب منفی است. تلاش برای حفظ مشتری به طور معمول کار ساده تری نسبت به کار جذب مشتری جدید است.

مقایسه دقیق بین بخش ها و مشاغل متفاوت است ، اما تقریباً همیشه حفظ مشتریان موجود نسبت به یافتن مشتریان جدید بسیار ساده تر و ارزان تر است.

به این فکر کنید که اگر مشتریان خود را مجبور به ماندن فقط در یک ماه اضافی کنید ، می توانید چه مقدار رشد داشته باشید. سپس به این فکر کنید که برای دستیابی به این هدف ، چند هدیه ، پیشنهاد یا بهبود خدمات اضافی برای مشتری هزینه می شود.

این را با بودجه بازاریابی و بازده خود مقایسه کنید و پاسخ خود را دریافت خواهید کرد. مشتریان موجود نیز احتمالاً برای تجارت شما بهتر خواهند بود ، زیرا همیشه تعقیب مشتریان جدید باعث افزایش هزینه های جذب مشتری می شود در حالی که کیفیت قابل توجهی در پایگاه کاربری شما دیده نمی شود.

برای ایده گرفتن در مورد جذب و حفظ مشتری، مقاله ما را که دارای ایده ها و نکات خارق العاده ای است ، بخوانید.پس از جذب مشتری ، چگونه می توانید آنها را نگه دارید؟ حفظ مشتری شامل استفاده از روشهای مختلف برای بازگرداندن آنها است. از ارائه معاملات انحصاری و توجه به بازخورد مشتری ، تا اولویت بندی بهترین مشتریان تا یافتن مکان مناسب برای کسب و کار شما ، ما در مورد چگونگی افزایش وفاداری مشتری توصیه هایی ارائه می دهیم.

نحوه جذب و حفظ مشتری

مشتریان ناپایدار هستند. مگر اینکه شما یکی از برند های بزرگ جهانی باشید – به عنوان مثال McDonald’s ، Apple یا BMW ، به نظر می رسد وفاداری فقط به اندازه آخرین فروش باشد. به همین دلیل جذب و – مهمتر از همه – حفظ مشتری باید اولویت اصلی هر تجارت کوچک یا متوسط باشد.

استراتژی های حفظ و جذب مشتری

  • بدانید چه چیزی شما را از هم متمایز می کند

راز این است که بفهمید در وهله اول چه چیزهایی مشتری شما را به خود جلب می کند. کسب و کار شما چیست که آن را بالاتر از رقبا قرار می دهد؟

از نظر اصطلاحات کتاب های درسی کسب و کار ، نقطه فروش منحصر به فرد شما (USP) چیست؟ هر آنچه که در ابتدا مشتریان شما را جلب کرده است ، باعث می شود که آنها برای موارد دیگر بازگردند.اگر این را بدانید ، ساختن مشتری و وفادار  از نگه داشتن آن بسیار آسان تر است.

  • دیده شوید

آقای لیندون اورویس ، رئیس تجارت الکترونیکی در  شرکت مشهور و معروف Hayes Garden Center می گوید: “دید مهم است.” خواه علامت گذاری باشد ، هم حضور آنلاین یا یک پروفایل از شبکه های اجتماعی ، باید به راحتی پیدا شوید. بعد از آن قیمت (و چقدر رقابتی است) به کیفیت پیوند می خورد. مردم برای کالاهای بهتر هزینه بیشتری پرداخت خواهند کرد – همه چیز در مورد ارزش پول است. سرانجام بازخورد سایر مشتریان است.

“اگر به دنبال تکرار تجارت هستید – و برای تحریک توصیه های دهان به دهان برای جذب توصیه های جدید – ضروری است که شما بهترین خدمات را ارائه دهید و از خوب بودن نظرات شبکه های اجتماعی اطمینان حاصل کنید. اگر شکایتی وجود دارد ، فوراً آن را مطرح کنید. “

  • مشتریان خود را راضی نگه دارید

طبق مشاوره بازرگانی بازاریابی ویزدوم ، هر سال متوسط مشاغل به دلیل عدم دسترسی به روابط  با مشتری ، تقریباً 20 مشتری از مشتریان خود را از دست می دهند. این که فروش بصورت آنلاین یا آفلاین باشد ، حفظ یک مشتری یک استراتژی بسیار مقرون به صرفه تر از پیدا کردن مشتری جدید است. با داشتن مشتری وفادار ، هرگونه خرید مشتری منجر به رشد فروش می شود.

نیک لچ ، مدیر دیجیتال می گوید: “در سال اول تجارت ، مراقبت از مشتریان تازه برنده باید سنگ بنای رشد پایدار باشد – آنها بزرگترین مدافع شما برای مشتریان جدید هستند و دلیلی برای اینکه شما توانسته اید تجارت خود را شروع کنید. ،”

  • انگشت خود را روی نبض نگه دارید

با فروش آنلاین ، با هزاران ابزار تجزیه و تحلیل مرتبط ، راحت تر می توانید بفهمید چه کسی چه زمانی و چه زمانی خریداری می کند. اما حتی با فروش خارج از خط نیز می توانید انواع معیارها را برای نظارت و رفع مشکلات احتمالی اندازه گیری کنید.

از نظر آقای اوریس مولفه اصلی در حفظ مشتری دانشتن روند مشتری و جذاب نگه داشتن پیشنهاد است.. یک بسته CRM خوب می تواند برای حفظ عادات و الگوی مشتری بسیار ارزشمند باشد. “یکی از رایج ترین اشتباهاتی که SME ها مرتکب می شوند این است که آنها رویکردی کاملاً عمومی دارند. تولید ادبیات و انعکاس آن برای مشتریان بالقوه حتی اگر محصول شما استاندارد باشد نیز کارساز نخواهد بود. “می گوید آقای شاه. “شما باید بدانید که مشتری شما چیست و دلیل خرید او چیست. تحقیق خود را انجام دهید و بفهمید که در واقع چه کسی تصمیم گیرنده است.

  • بازاریابی خود را هدف قرار دهید

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که SME ها مرتکب می شوند این است که آنها رویکردی کاملاً عمومی دارند. تولید ادبیات و انعکاس آن برای مشتریان بالقوه حتی اگر محصول شما استاندارد باشد نیز کارساز نخواهد بود.

شما باید بدانید که مشتری شما چیست و دلیل خرید او چیست. تحقیق خود را انجام دهید و بفهمید که در واقع چه کسی تصمیم گیرنده است.

“به عنوان مثال ، اگر شما در حال فروش محصولات IT هستید ، ممکن است فکر کنید شخصی که به آن مراجعه می کند CTO [مدیر ارشد فناوری] است. اما این ممکن است یک تجارت کوچک باشد که بنیانگذار آن تأثیر زیادی دارد – شما باید او را هدف قرار دهید. ” این امر در درجه اول در مورد فروش B2B صادق است ، اما اخلاق در مورد B2C نیز صادق است. “شما باید درک کنید مشکلی که در زندگی شما برای حل آن وجود دارد چیست. چه ارزشی اضافه می کنید؟

  • موثر نگه داشتن هدف

پروفسور  Vikas Shah اضافه می کند: “اگر می خواهید در دراز مدت درآمد جدی کسب کنید ، هزینه های جذب مشتری باید پایین و ارزش مادام العمر آن مشتری باید زیاد باشد.”

“تنها راه دستیابی به این هدف، چیزی جز فوق العاده بودن، کارآمدی و هدفمندی، با هدایای  مختلف مانند افزایش قیمت و خدمات به مشتری هدف واقعاً موثر باشد.

لینک مفید :  استراتژی جذب مشتری

و در اینجا چند راهنما برای کمک به شما در دستیابی به این هدف وجود دارد:

  • یک بانک اطلاعاتی مشتری ایجاد کنید.
  • با مشتری در تماس باشید.
  • چندین کانال ارتباطی به مشتریان ارائه دهید.
  • با ارزش ترین مشتریان خود را هدف قرار دهید.
  • وفاداری مشتری را بشناسید.
  • با شکایات مشتری به عنوان هدیه برخورد کنید.
  • خدمات عالی به مشتری ارائه دهید.

چگونه سودآورترین مشتریان خود را حفظ کنید؟

4 نکته برای حفظ سودآورترین مشتری کسب و کار شما

بسیاری از مشاغل کوچک آنقدر مشغول به دست آوردن مشتری جدید هستند که غالباً  مشتریان قدیمی را، فراموش می کنند. اگر نمی دانید چگونه سودآورترین مشتری خود را حفظ کنید درآمد خود را از دست می دهید.

استراتژی تعامل با مشتریان سودآور شرکت چیست؟در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

  • پیدا کردن راه هایی برای اینکه مشتریان شما از انتخاب برند و محصول شما لذت ببرند.

متاسفانه برخی از شرکت ها پس از مدت ها کار با مشتری ، از خود راضی می شوند. بسیار مهم است که شما سودآورترین مشتریان خود را مسلم و بدیهی نگیرید. به دنبال راه هایی برای خوشحالی و لبخند زدن آنها باشید.

راه های رضایت مشتریان از برند

  • ارسال هدیه رایگان
  • تخفیف در خرید  بعدی

نشان دهید که شکت برای آنها ارزش قائل است تا تحسین شوید.یک سیتم پس از خدمات فروش مشتری وفدار به وجود می آورد.

  • با مشتریان خود تعامل داشته باشید.

مشتریان باهوش هستند. به تیم خدمات مشتری خود اجازه دهید تا در هنگام تماس یا ایمیل با مشتری ، آنها را بشناسد. آنها متوجه می شوند که شرکت شما تلاش واقعی برای تعامل با آنها را انجام می دهد.

  • دسترسی مشتریان به شما را برای مشتریان آسان کنید.

هیچ چیز ناامیدکننده تر از عدم پرسیدن سوال یا عدم دسترسی یک شرکت در هنگام نیاز نیست. با ایجاد ارتباط آسان با مشتریان و تیم خدمات مشتری می توانید از این امر جلوگیری کنید.

راه هایی پیشنهادی:

  1. قرا دادن شماره تلفن در بالای سایت و قسمت های مهم
  2. قرار دادن  یک فرم تماس کوتاه یا سیستم چت زنده
  • فراهم آوردن اعتبار ارز

هرگز جستجوی راه هایی را متوقف نکنید که به آنها نشان دهید چگونه شرکت شما ارزش را فراهم می کند. در حال حاضر پرسودترین مشتری شما با چه موضوعاتی روبرو است؟ آیا کاری می توانید برای سهولت کار آنها انجام دهید؟ آنها از توجه و تلاشی که برای کمک به آنها انجام داده اید قدردانی خواهند کرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. Tina
    Tina 1400-09-28 پاسخ

    نقش تبلیغات در جذب مشترى واقعا مهم هست ممنون از مطالب خوبتون.

  2. rezaee
    rezaee 1400-10-18 پاسخ

    افرادی که بدونند تبلیغات در جذب مشتری چگونه تاثیر میگذارد؟ خیلی تو کار و کاسبی شون موفق میشن

  3. fateme
    fateme 1400-10-20 پاسخ

    تبلیغات در جذب مشتری چگونه تاثیر میگذارد؟ خیلی کامل بود.

  4. saman
    saman 1400-10-27 پاسخ

    مطلب تبلیغات در جذب مشتری چگونه تاثیر میگذارد؟ عالی بود

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *