اینوبینو
اینوبینو
چه خودرویی جایگزین تاکسی فرسوده می‌شود

چه خودرویی جایگزین تاکسی فرسوده می‌شود

  چه خودرویی جایگزین تاکسی فرسوده می‌شود؟ جزئیات جایگزین تاکسی فرسوده از زبان محتشمی‌پور که سایت اینوبینو به آن پرداخته است.

خودروی جایگزین تاکسی فرسوده+امکانات و لیست قیمت

محتشمی پور معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسی رانی تهران بیان کرد: رانندگان تاکسی های فرسوده از تاریخ اعلام شده می توانند نسبت به نوسازی خودروهای خود اقدام کنند. در این طرح، امکان ثبت نام و انتخاب خودروی سمند سورن پلاس پایه گاز سوز با سطح آلایندگی یورو پنج به صورت کلید به کلید یا نقدی فراهم گردیده است. وی در ادامه در رابطه با اینکه قرار است دقیقا چه خودرویی جایگزین تاکسی فرسوده می‌شود، افزود: هماهنگی های لازم با ایرانخودرو به عمل آمده است که در ادامه به شرح جزییات آن می‌پردازیم. رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای ششم شهر تهران با اشاره به تداوم آلودگی هوای پایتخت عنوان کرد: بنا به بررسی های انجام شده از سوی شرکت کنترل ترافیک، منابع متحرک مانند موتورسیکلت ها و خودروها 60درصد از ذرات معلق هوا را تشکیل میدهند. تشکری هاشمی گفت: در نتیجه با توجه به دلایل ذکر شده، شورای شهر تهران نوسازی خودروهای فرسوده را در اولویت کاری خود قرار داده است.بنابراین در این طرح قرار است در مرحله اول ضمن اسقاط خودروهای تاکسی فرسوده، 50 هزار تاکسی نو به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود. معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسی رانی تهران در تکمیل توضیحات خود برای نوسازی خودروهای فرسوده میتوان به اهدافی همچون: بهبود کیفیت هوا به دلیل جایگزینی بنزین با گاز، کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی سفر مسافران اشاره کرد.

تاخیر در تحویل خودروهای جایگزین تاکسی فرسوده

طرح نوسازی خودروی فرسوده در بهمن ماه 1400 در دستور کار قرار  گرفت. با وجود پرداخت کامل و نقدی بهای خودرو در زمان نام نویسی، تحوبل خودرو به متقاضیان به دلایلی مانند تحریم و توقف تولید پژو405 و خودروی سمند از سوی ایرانخودرو ۸ ماه به تعویق افتاد. همچنین خودروی سورن بعنوان جایگزین تاکسی های فرسوده به دلیل برخی نواقص نتوانست در تاریخ مقرر به تایید سازمان ملی استاندارد برسد.محتشمی پور در ادامه اظهار داشت: به محض مرتفع شدن مشکلات فوق و گرفتن تاییدیه های لازم، کار پلاک گذاری و تحویل سورن پلاس پایه گاز سوز با سطح آلایندگی یورو پنج با قیمت 274 میلیون تومان به ثبت نام کنندگان آغاز شد.وی در ادامه در ارتباط با قیمت تمام شده سورن تاکسی اظهار داشت که قیمت نهایی در زمان ارائه فاکتور خرید از طرف ایرانخودرو مشخص می شود.بنا به پیگیری های روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، محتشمی پور اضافه کرد: ساز و کارهایی فراهم شده است که نهایتا طی سه ماه بعد از ثبت نام و پرداخت کامل وجه خودرو، متقاضیان بتوانند خودروی خود را دریافت کنند. با توجه به اینکه این طرح مختص تاکسی داران عزیز می باشد درنتیجه برای ثبت نام دارابودن پروانه معتبر تاکسیرانی الزامی می باشد.همچنین رانندگان می توانند ابتدا در سامانه یکپارچه محصولات ایرانخودرو به نشانی esale.ikco.ir نام نویسی اولیه خود را انجام دهند و بعد از آن به دفاتر هماهنگی امور اداری تاکسیرانی مراجعه کرده و ثبت نام خود را نهایی نمایند.  
چه خودرویی جایگزین تاکسی فرسوده می‌شود
چه خودرویی جایگزین تاکسی فرسوده می‌شود

مشخصات فنی

ویژگی ها حجم / میزان / تعداد
محور محرک دیفرانسیل جلو
حجم موتور ۱.۷ لیتر (۱۶۵۰ سی سی)
نوع موتور EF7 – چهار سیلندر خطی بنزینی
تنفس موتور طبیعی
حداکثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۵۹ نیوتن متر در ۳۵۰۰ – ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب ۱۲
حداکثر سرعت ۱۹۰
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
انتقال قدرت ۵ سرعته دستی
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۴۹ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
سیستم فرمان هیدرولیک
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب فنر پیچشی
نوع بدنه سدان خانوادگی
نوع رینگ آلومینیومی
نوع شاسی یکپارچه
ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده
ترمز عقب کاسه‌ای
مشخصات فنی سمند سورن پلاس  

ابعاد و اندازه

 
مشخصات ابعاد و اندازه‌ها
طول ۴۵۳۴ میلیمتر
عرض ۱۷۲۰ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۶۰ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب ۲۶۷۱ میلیمتر
وزن خالص ۱۲۵۷ کیلوگرم
حجم مخزن سوخت ۶۶
قطر رینگ ۱۵ اینچ
چرخ جلو و عقب R15 195/60
حجم صندوق عقب ۵۰۰ لیتر
تعداد سرنشین ۵ نفر

چه خودرویی جایگزین تاکسی فرسوده می‌شود

آپشن‌ها و امکانات

سمند سورن پلاس که یکی از محصولات جدید ایرانخودرو محسوب می شود علاوه بر حفظ امکانات مدل های قبلی به  تجهیزات جدیدتری همچون کروز کنترل و کامپیوتر سفری در این مدل تعبیه شپه است.
مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی مشترک با سمند سورن معمولی نیز می‌توان به :
  • حسگر فاصله‌سنج عقب
  • سیستم ترمز ضد قفل ABS
  • توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • چراغ‌های مه شکن جلو و عقب
  • فرمان هیدرولیک
  • دکمه‌های کنترل روی فرمان
  • سیستم صوتی شش اسپیکر با خروجی ساب ووفر، هندزفری
  • بلوتوث و دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
اشاره کرد.
از دیگر امکانات سمند سورن پلاس می توان موارد زیر را نام برد:
  • تهویه مطبوع خودکار به علاوه دریچه تهویه عقب
  • صندلی راننده با تنظیمات برقی ۶ حالته
  • صندلی سرنشین جلو با تنظیم برقی ۴ حالته
  • روکش صندلی پارچه‌ای
  • تریم مشکی‌رنگ فضای داخل
  • دسترسی به صندوق عقب از داخل کابین
  • آینه‌های جانبی تاشونده با تنظیم برقی و مجهز به گرم‌کن
  • شیشه‌های سولار و شیشه بالابر آنتی‌ترپ
 
قیمت در بازار
زمستان 98 ایرانخودرو طرح سمند سورن پلاس را معرفی و تولید آن را از تابستان 99 آغاز کرد و همزمان با شروع تولید، این خودرو نیز به لیست پیش فروش محصولات ایرانخودرو اضافه شد و اولین سری آن در پاییز 99 به متقاضیان تحویل داده شد. قیمت کارخانه‌ای سورن پلاس جدید تیپ 1 تا این لحظه یعنی 28 اسفندماه 1401، 281 میلیون و 189 هزار تومان اعلام شده است. بنابر اعلام قیمت خرید و فروش،این خودرو هم اکنون در بازار 552 تومان به فروش می‌رسد.      
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *