اینوبینو
اینوبینو
سوالات استخدام مهندس نرم افزار

سوالات استخدام مهندس نرم افزار

می توانید با سوالات استخدام مهندس نرم افزار در سایت اینوبینو  آشنا شوید.

 مصاحبه استخدامی یکی از سخت ترین مراحل زندگی می باشد. زیرا در این جلسه شما باید مصاحبه کننده را تحت تاثیر قرار دهید،احساسات خود را کنترل کنید.و در عین حال به سوالات او به درستی پاسخ دهید و مدیریت همزمان این کارها سخت است.

وقتی شما تحت استرس و فشار روانی قرار می گیرید آمادگی قبلی به شما کمک می کند تا کارها راحت تر انجام شود.

چطور می توانیم قبل از مصاحبه سوالات مصاحبه کننده را متوجه شویم؟

در این مطلب خلاصه ای از متداول ترین سوالات استخدام مهندس نرم افزار گرد آوری شده است.اگر به عنوان کارفرما قصد استخدام متخصص نرم افزار را دارید این سوالات می تواند به شما کمک کند.

مقاله پیشنهادی: کارآموز برنامه نویسی در تهران 

ترکیبی از سوالات شخصی و رفتار شناسی

شما به عنوان متقاضی استخدام باید انتظار ترکیبی از سوالات تخصصی و رفتارشناسی را داشته باشید.سوالات رفتار شناسی باعث می شود مصاحبه کننده شخصیت شمارا بشناسد،با انگیزه ها و باور های شما آشنا شود و در نهایت مهارت های ارتباطی شمارا بسنجد. سوالات تخصصی هم برای شناخت مهارت تخصصی شما ومیزان  آشنایی با اصول مهندسی نرم افزار طراحی شده اند.در مجموع استخدام یک برنامه نویس یکی از سخت ترین کار های دنیاست . مصاحبه کننده با چند سوال باید تشخیص دهد که شما فرد مناسبی برای تیم او می باشید یا خیر.

چرا میخواهید مهندس نرم افزار شوید؟

یکی دیگر از سوالات استخدام مهندس نرم افزار،این سوال می باشد.اگر شما یک فرد تازه کار باشید که می خواهید اولین شغل خود را در سمت مهندسی تجربه کنید مصاحبه کننده حتما  از شما این سوال را می پرسد که چه چیزی شما را مجاب کرده تا به سمت این شغل بیاید و چرا دوس دارید مهندس نرم افزار باشید.

پاسخ شما به این سوال باعث شناخت نیروی محرکه شما برای مصاحبه کننده می شود و میزان اشتیاق شما به کار را نشان می دهد.درسته که صداقت همیشه جزو مهمترین اصول است اما بهتر است در جواب این سوال به جای انگیزه های سطحی مثل میزان حقوق و دستمزد به دلایل عمیق تری مثل اینکه چرا همیشه به کامپیوتر علاقه داشتید اشاره کنید.پاسخ هایی که شوق،انگیزه وتمرکز شمارا روی این کار نشان ندهد نمی تواند شما را از سایر کاندیداهای استخدام متمایز کند.در عوض اگر نشان دهید از حل مشکلات کامپیوتری لدت میبرید و هر چیزی در این باره برای شما لذت بخش است نظر کار فرما را جلب میکنید.

همچنین اگر نشان دهید حضور در یک شرکت کوچک یا یک شرکت بین المللی در این حیطه برای شما فرقی نداردو یادگیری بیشتر این حرفه برای شما اولویت است .این حرف برای کارفرما اهمیت زیادی دارد.کارفرما برای افرادی که از نظر شخصی برایشان مهم است که در مقام مهندس کامپیوتر پیشرفت بیشتری داشته باشند اهمیت بیشتری قائل هستند.بسته به موقعیت شغلی شاید لازم باشد بیشتر توضی دهید چرا فرانت اند یا بک اند برای شما جذابیت بیشتری دارد.

سوالات تخصصی مهندسی نرم افزار و سنجش میزان دانش

در کنار مواردی که گفته شد مصاحبه کننده سعی می کند بفهمد شما چطور شخصی هستید.او سوالاتی می کند تا درک و اطلاعات شما را از اصول مهندسی نرم افزار بسنجد. این سوالات می تواند آشنایی شما در خصوص فرایند های کاری را مشخص کند یا در مورد میزان آشنایی شما با زبان های برنامه مویسی و مفاهیم آن را نشان دهد.برای مثال از یک برنامه نویس پایتون انتظار می رود اصول کلی این زبان را بشناسد .همچنین دلیل انتخاب این زبان تخصصی را نیز بتواند توضیح دهد.

متداول ترین سوالات استخدام مهندسی نرم افزار در سطح ابتدایی به شرح زیر است :

روندی که برای فرایند توسعه یک نرم افزار پیشنهاد می کنید را از ابتدا تا انتها توصیف کنید

شما باید در مورد عناصر اصلی عمر یک پروژه بحث کنید. در اینجا مهم ترین مواردی که باید به آنها اشاره کنید می/ پردازیم.

.تجزیه و تحلیل داده ها

.مشخصات فنی

.معماری

.پیاده سازی نرم افزار

.تست

.مستند سازی فرایند ها

.پشتیبانی و آموزش

.یافتن راه حل و نگه داری آن

اعتبار سنجی و تایید صلاحیت چیست؟

اعتبار سنجی به مرحله ای گفته می شود که در آن اطمینان حاصل شود نرم افزار متناسب با نیاز های مشتری طراحی وپیاده سازی شده است.

تایید صلاحیت هم شامل مراحلی است که در آن مطمئن میشویم نرم افزار عملکرد مطلوب مورد انتظار را دارد.

زبان های برنامه نویسی محبوب شما کدامند؟

مهمترین نکته این است که شما اطمینان  حاصل کنید که با برخی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی مثل c++ ، جاوا،پایتون،جاوا اسکریپت و چارچوب های محبوب ۀنها مثل node و react   آشنایی کامل دارید. اگر شرکتی که قصد استخدام در آن را دارید به یک زبان برنامه نویسی خاص متکی است، ممکن است در جلسه مصاحبه از شما راجب عملکرد و مفاهیم مربوط به آن سوالاتی بپرسند،پس باید از قبل آماده باشید.

 

سوالات تخصصی که از یک مهندس نرم افزار با تجربه پرسیده می شود

 

معمولا سوالاتی که از مهندسین ارشد نرم افزار پرسیده می شود در این حیطه است که او در سالیان کاری خود چه چیزهایی آموخته و چه تجربه هایی کسب کرده است.نحوه استفاده از این دانش و تجربه در شرکت جدید هم بسیار مهم است .داشتن یک رزومه حرفه ای در این مرحله کار شمارا بسیار راحت تر می کند .همچنین یک تصویر درست اط شما در ذهن کارفرما شکل می دهد.

درباره پروژه ای که درگیر آن بودید برایم بگویید و نحوه انتخاب معماری آنرا توضیح دهید.

سوالاتی از این دست به کارفرما کمک می کند بفهمد شما چطور از دانش خود برای مقابله با چالش ها و حل   مشکلات احتمالی پیش رو استفاده می کنید.هنگام پاسخ به این سوالات دقت کنید به نکات زیر اشاره کرده باشید :

.هدف نهایی پروژه و میزان استفاده از تکنولوژی های سطح بالا در آن پروژه را توضیح دهید.

.جزییات مربوط به معماری انتخابی خودتان،از جمله گزینه های طراحی مثل mean در مقابل mern یا سایر تصمیمالت مربوط به زبان برنامه نویسی را به دقت شرح دهید.

.تصمیمات مربوط به نحوه انتخاب سخت افزار ،سرورو ساختار شبکه را واضح بیان کنید.

سوالاتی که در مصاحبه استخدامی یک مهندس فنی نرم افزار پرسیده می شود

با توجه به تجربه و دانشی که از چنین فردی انتطار می رود ،مصاحبه کننده احتمالا می خواهد از طریق پرسش هایی بررسی کند که آیا شماچیزی فراتر از اصول اولیه کار می دانید و ممکن است برخی از سوالات زیر را از شما بپرسد.

برنامه نویسی ماژولی به چه معناست؟

برنامه نویسی مایولی شامل جداسازی یک سیستم نرم افزاری مطابق با ماژول های خاص است که هرکدام برای انجام کارهای لازم مستقل از بقیه طراحی شده اند.

انسجام چگونه در توسعه نرم افزار نقش دارد؟

انسجام روشی را توضیح می دهد که عناصر مختلف درون یک ماژول چگونه به یکدیگر وابسته هستند.

چگونه از ابطار های case استفاده می شود؟

Case  مخفف عبارت computer_aided software engineering  است. ابزار های case برای پشتیبانی و تقویت عناصرچرخه عمر توسعه نرم افزار،از جمله برنامه ریزی،شکل دهی،تست و نصب نرم افزار استفاده می شود.

هنگام تعیین الزامات چگونه اولویت بندی کنیم؟

برای انجام این کار، ابتدا باید سیستم خود را با بهترین ساختار داده برای کار های لازم طراحی کنید.هنگامی که ساختار داده را شناختید،می توانید کدی را که بهترین وجه از این ساختار پشتیبانی می کند ، تعیین کنید.

سوالاتی که شما در طول مصاحبه می توانید بپرسید.

پرسیدن سوال از سوی شما در طول مصاحبه به کارفرمای احتمالی آینده‌تان نشان می‌دهد که واقعا به این سازمان علاقه دارید .و دوست دارید در جایگاه یک developer به پیشرفت آن کمک کنید. در اینجا به چند سوال که می‌توانید در طول مصاحبه بپرسید، اشاره می‌کنیم.

بیشتر بدانید: ثبت آگهی استخدام کارشناس شبکه

ساختار تیم شما به چه شکل است و من در این ساختار چه وظایفی بر عهده خواهم گرفت؟

به دست آوردن یک دید کلی از سازمان به شما کمک می‌کند تاثیری که می‌خواهید داشته باشید .و فرآیندها و افرادی که در کار با شما مشارکت دارند را، بهتر بشناسید. این سوال همچنین به کارفرما نشان می‌دهد که شما تنها به مشکلات کامپیوتری و آنچه در صفحه سیستم شما می‌گذرد فکر نمی‌کنید، بلکه زیرساخت‌ها و فرآیندهای سازمانی هم برایتان مهم است. این به آن معنا است که به سازمان احترام می‌گذارید و برای آن ارزش قائل هستید.

در اینجا سعی شد متداول ترین و قابل پیش بینی ترین سوالات استخدام مهندس نرم افزار را باهم بررسی کنیم امیدواریم که بتوانید به بهترین شکل از آن استفاده کنید.

پانوشت : ثبت آگهی ، نیازمندی های رایگان  ، نیازمندیهای رایگان  ،درج اگهی

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. سمیرا
    سمیرا 1400-08-18 پاسخ

    سلام تشکر ازشما بابت زحماتی که برای درج سوالات استخدام مهندس نرم افزار کشیدید خیلی مفید بود ممنون

  2. علی کرباسی
    علی کرباسی 1400-08-18 پاسخ

    سوالات استخدام مهندس نرم افزار برای مصاحبه کاری واقعا به من کمک زیادی کرد سپاسگزارم.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *