اینوبینو
اینوبینو
خرید مبلمان

خرید مبلمان دست دوم و نکاتی که باید بدانید

خرید مبلمان دست دوم و نکاتی که باید بدانید:

زمانی که برای اولین بار به منزلی می روید نخستین چیزی که توجهتان را جلب میکند مبلمان است. مبلمان به دلیل بزرگی و کاربردی که دارند در مرکز توجه قرار میگیرد و می توان گفت جزو مهمترین عناصر دکوراسیون منزل هستند.

بسته به رنگ و نوع مبلمان، چیدمان، نورپردازی، اکسسوری ها و طرح و رنگ پرده ها نیز تغییر میکنند. بطور کلی می توان گفت مبلما نقش بسزایی در چیدمان و سبک دیزاین منزل دارند. اگر قصد خرید مبلمان را  دارید این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

خرید مبلمان نو

انواع مبلمان بر اساس سازه:

هنگام خرید مبلمان، یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باید به آن توجه نمود جنس سازه ی مبلمان است. انتخاب مبلمان بر اساس جنس سازه کاملا سلیقه ای است. دسته بندی مبلمان بر اساس سازه به صورت زیر است.

مبلمان چوبی:

نخستین و قدیمی ترین متریالی که برای ساختن انواع مبل مورد استفاده قرار میگیرد، چوب است. مبلمان چوبی قیمت نسبتا بالایی دارد. از چوب بیشتر در ساخت مبلمان سلطنتی و کلاسیک استفاده می شود. این مبل ها بسیار مستحکم و مقاوم هستند اما وزن زیادی دارند و ممکن است جابجایی آنها دشوار باشد. در ساخت مبلمان چوبی بیشتر از چوب راش، بلوط و افرا استفاده می شود. البته گاهی از چوب درخت گردو یا ممرز نیز در ساخت مبلمان استفاده می شود. با توجه به از بین رفتن درختان در پروسه ی تولید این نوع مبلمان، کم کم استفاده از این نوع مبلمان محبوبیت خود را از دست میدهد.

مبلمان فلزی:

مبلمان فلزی جزو مبلمان مدرن تقسیم بندی می شوند و در ساخت آنها از فلزات شکل پذیر استفاده شده است. در طراحی این مبلمان خلاقیت و ابتکار زیادی به کار رفته است. ترکیب فلز با پارچه های رنگی خاص جذابیت این مبلمان را دو برابر کرده و باعث شده این مبلمان طرفداران زیادی پیدا کند. فلزات به کار رفته در این نوع مبلمان معمولا به رنگ های طلایی، سیلور یا مشکی هستند و حس لوکس بودن را به انسان انتقال میدهند.

مبلمان اکریلیک:

این مبلمان نیز جزو مبلمان مدرن است و بارزترین ویژگی آن شفافیت آن است. نام دیگر این مبلمان پلکسی گلس است. از آنجا که این مبلمان بی رنگ است در بیشتر محیط ها قابل استفاده است و باعث متعادل شدن محیط می شود. این مبلمان بسیار سبک است و در برابر شکستن و خراشیدگی مقاوم اند. همچنین ثبات رنگ بالایی دارند. مبلمان اکریلیک برای اتاق نشیمن گزینه ی بسیار مناسبی هستند و فضایی گرم و دلنشین ایجاد میکنند.

مبلمان فایبرگلاس:

این مبلمان از ترکیبات پلیمری ساخته می شود و چون قابلیت شکل پذیری بالایی دارد در طرح های گوناگونی وجود دارند.

البته انواع دیگری از مبلمان مثل مبلمان لمینت پلاستیکی، مبلمان پلاستیکی قالبی و … نیز ساخته می شوند.

راهنمای خرید مبلمان دست دوم

انواع مبلمان بر اساس سبک:

هنگام خرید مبلمان باید دقت کنید تمایل دارید منزلتان به چه سبکی باشد؟ آیا طرفدار منازل مدرن هستید یا کلاسیک؟ مبلمان سبک های متفاوتی دارند که عبارتند از:

مبلمان استیل:

این نوع مبلمان از چوب ساخته شده است. میزان چوب استفاده در این مبلمان زیاد است و منبت کاری های زیادی در قسمت تاج و دسته ها دارد. مبلمان استیل سنگین وزن هستند و غالبا 9 نفره هستند. این نوع مبلمان برای فضاهای بسیار بزرگ مناسب است. مبلمان استیل معمولا به صورت مصری و فرانسوی هستند.

مبلمان کلاسیک:

مبلمان کلاسیک از چوب های مقاوم و با دوام ساخته می شود. طراحی این نوع مبلمان ریشه در هنر سرزمین های اروپایی دارد. مبلمان کلاسیک بیانگر اصالت هستند و دارای منبت کاری های خاص و ظریف می باشند. این نوع مبلمان سبک رسمی دارد. اگر قصد خرید مبلمان کلاسیک دارید، بهتر است سایر بخش های منزلتان در هماهنگی با سبک مبلمانتان باشند.

مبلمان راحتی:

مبلمان راحتی کفی هایی بسیار انعطاف پذیر و راحت دارند. به طوریکه نشستن طولانی مدت روی آنها به هیچ عنوان باعث آزردگی و خستگی نمی شود. این مبلمان به صورت لاو ست، تخت خواب شو و ال ساخته و بفروش میرسند.

مطلب پیشنهادی:

خرید ماشین لباسشویی دست دوم و نو – راهنمای خرید

مبلمان

انواع روکش مبلمان:

یکی از نکات مهمی که موقع خرید مبلمان باید توجه کنید، جنس و رنگ روکش مبلمان است. پارچه باید در برابر ساییده شدن، خراشیده شدن و انواع لک مقاوم باشد. پارچه های مبلمان به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند.

پارچه هایی با الیاف طبیعی: پارچه هایی مثل کتان، لنین، ابریشم و چرم به این دسته تعلق دارند. پارچه های کتانی مقاومت نسبتا بالایی دارند اما سریع لک می شوند. پارچه های پشمی نیز مقاومت بالایی در برابر لک دارند اما با گذر زمان حالت نمدی به خود میگیرند. پارچه های پشمی برای مبلمان رسمی که کمتر مورد استفاده قرار میگیرند مناسب اند.

پارچه هایی با الیاف مصنوعی: پارچه هایی مثل پلی استر، اکریلیک و نایلون به این دسته تعلق دارند.

خرید مبلمان نو

نکاتی که هنگام خرید مبلمان باید به آنها توجه کنید:

اولین نکته که باید حتما به آن توجه کنید سبک مبلمان است. برای اینکه هنگام خرید مبلمان بتوانید انتخاب مناسب و هوشمندانه ای داشته باشید، به هماهنگی و تناسب بین مبلمان و فضای منزل خود دقت کنید. اندازه ی مبلمان باید به گونه ای باشد که تردد در منزل راحت باشد.

هنگام خرید مبلمان حتما روی آن بنشینید و راحتی آن را بسنجید.

به رنگ و طرح روکش ها دقت کنید. طرح هی شلوغ و رنگ های تیره باعث می شوند فضا آشفته، نامرتب و کوچکتر به نظر برسد.

نکات فوق نکات کلی  خرید مبلمان بود. اما اگر قصد خرید مبلمان دست دوم دارید باید به نکات دیگری هم توجه کنید.

خرید مبلمان

راهنمای خرید مبلمان دست دوم:

وضعیت فنرها و فوم ها را به دقت بررسی کنید. بهترین راه برای بررسی فنرها و فوم، نشستن روی آن است. اگر پس از بلند شدن از روی مبل، کفی آن به سرعت به حالت اولیه برگشت نشان دهنده ی مناسب بودن وضع فنرها و فوم هاست. حتی اگر روکش مبل ها کهنه شده باشد، اما فوم آن با کیفیت و منعطف باشد، این مبل قابل استفاده است و تنها نیاز به تعویض روکش دارد.

مطلب پیشنهادی:

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی نو و دست دوم

هنگام خرید مبلمان وضعیت بدنه را نیز بررسی کنید. اگر بدنه ی مبلمان چوبی است باید ساختار یکسان و بدون رنگ پریدگی داشته باشد. البته آسیب های جزئی هنگام خرید مبلمان دست دوم قابل چشم پوشی است.

بهتر است هنگام خرید مبلمان توجه داشته باشید بیرون زدگی و تو رفتگی نداشته باشد. همچنین مطمئن شوید گوشه های تیز ندارد و کاملا امن است.

هنگام خرید مبلمان اعم از نو یا دست دوم به ویژگی هایی مثل سبک بودن، با دوام بودن، ضد آب بودن و مقاوم بودن دقت کنید. اگر به دنبال خرید مبلمان نو و یا دست دوم در حد نو هستید دقت کنید مبلمان سر و صدا ایجاد نکند. سر و صدا نشان دهنده ی این است که قطعات مبل خوب به یکدیگر وصل نشده اند. مبلمان باید روی زمین به صورت متعادل قرار گیرند و تکان نخورند.

نکات چیدمان:

مهم ترین نکته بعد از خرید مبلمان چیدمان آن است. چیدمان باید به گونه ای باشد که عبور کردن از کنار مبلمان باشد نه از میان آنها. همچنین چیدمان طوری باشد که همه ی فضا را اشغال نکند و دسترسی به همه ی قسمت های خانه ممکن باشد.

بهتر است مبلمان با دیوار حدود سی سانتی متر فاصله داشته باشند.

نحوه ی چیدمان مبلمان کنار یکدیگر باید طوری باشد که فضا را گرم و دوستانه نشان دهد. فاصله ی بین مبلمان باید طوری باشد که نه از هم فاصله ی زیادی داشته باشند و نه خیلی به هم چسبیده.

اگر فضا بسیار بزرگ است می توانید از چند گروه مبلمان متنوع استفاده کنید. البته توجه کنید طرح و رنگ های خیلی متنوعی استفاده نکنید تا محیط دنج تر به نظر برسد.

از کجا مبلمان دست دوم بخریم؟

اگر قصد خرید مبلمان نو یا دست دوم را دارید می توانید با مراجعه به اینوبینو، و جستجو در آن آگهی های فروش مبلمان متنوعی را ببینید. پس از بررسی آگهی ها و انتخاب مبلمان مورد نظر کافی ست با شماره ی درج شده در آگهی تماس بگیرید و اقدام به خرید مبلمان مورد نظر نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. Javad
    Javad 1400-07-01 پاسخ

    نکات جالب در مورد خرید مبلمان بیان کردید ممنون

  2. rezaee
    rezaee 1400-10-21 پاسخ

    مقاله شما درباره خرید مبلمان دست دوم و نکاتی که باید بدانیدخیلی عالی بود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *