اینوبینو
اینوبینو
استخدام مهندس معمار

استخدام مهندس معمار

استخدام مهندس معمار در سایت ثبت آگهی و نیازمندی های رایگان اینوبینو

برای استخدام  مهندسی معماری ابتدا باید دید تعریف رشته معماری چیست ؟

مهندسی معماری یک دانش میان رشته‌ای به حساب می‌آید. این بدین معنی است که معماری مجموعه‌ای متشکل از فن و هنر محسوب می‌شود.  جنبه هنری شامل ایده‌پردازی، نوآوری در طراحی نقشه‌های مختلف، خلق فضاهای معماری جدید، تجسم فرم و تعریف بهتر عملکرد و غیره خلاصه می‌شود و جنبه فنی در برگیرنده بحث‌های اجرایی، تکنیک‌های ساخت و ساز، جزئیات اجرایی و مواردی دیگر از این دست است. در واقع می‌توان اینگونه بیان کرد که یک معمار اول آنچه که می‌خواهد را بصورت ایده در ذهن پرورش می‌دهد (جنبه هنری) و سپس به آن قابلیت اجرایی بودن (جنبه فنی) می‌بخشد. وجود هر دو جنبه برای یک مهندس معمار، لازم و ضروری است.کار اصلی مهندسین معمار، طراحی شکل ظاهری ساختمان با در نظر گرفتن جنبه‌های هنری و البته، امکان اجرای مهندسی است. 

این رشته برای افرادی که دارای قدرت خلاقیت بالا، ذوق هنری و تخیل قوی برای ایده پردازیمناسب است. در کنار این بایستی فرد به مباحث مربوط به ساخت و ساز و جنبه‌های فنی ساختمان نیز علاقه‌مند باشند. چون جنبه هنری و فنی در کنار هم نقش آفرینی میکنند و کسانی که این دو جنبه را بطور همزمان مدنظر قرار دهند به واقع به نتایج بهتری دست خواهند یافت.

مطلب پیشنهادی:

وسایل تزیینی دست ساز چوبی

هر سازه‌ای که طراحی می‌شود، خواه یک پل کوچک باشد، خواه یک برج عظیم، نیازمند معمار است. معمار کسی است که سازه‌هایی را که هنوز وجود خارجی ندارند، طراحی می‌کند. البته مهندسین معمار در بازسازی بناها نیز نقش دارند. بنابراین، تمامی سازمان‌های فعال در زمینه‌ی ساخت‌وساز، نیازمند مهندس معمار هستند. البته خیلی از شرکت‌ها که می‌خواهند ساختمان‌های خودشان را بسازند، طراحی ساختمان را به صورت پروژه‌ای به یک مهندس معمار می‌سپارند.

نرم افزار های مهندسی معماری

یکی از امتیازها برای استخدام تسلط به نرم افزارها میباشد.برخی از نرم افزارهای تخصصی و کاربردی مهندسی معماری :

SketchUp

Revit

۳D Studio Max

Autocad

Vray

Photoshop

InDesign

Hand Drawing

استخدام مهندس معمار

بازار کار و آینده شغلی رشته مهندسی معماری در ایران

استخدام مهندس معمار می تواند در تمام سازمان ها و کسب و کارهای حوزه عمران و ساخت و ساز صورت بگیرد. یک می تواند به عنوان طراح بناها و ساختمان هاو فضاهای شهری و حتی دکوراسیون استخدام شود. معمار به عنوان مدیر دفاتر مهندسی و مشاور معماری و همچنین مهندس ناظر عملیات اجرایی ساختمان ها از دیگر فرصت های شغلی مهندس معماری محسوب می شود.یک معمار می تواند در پروژه‌های برنامه ریزی و طراحی شهری و شهرسازی و همچنین فعالیت های پژوهشی و آموزشی در زمینه طراحی و عمران مشارکت کند و استخدام شود. ساعات کاری یک مهندس معماری با توجه به نوع وظایفی که بر عهده دارد، کاملا متفاوت است. به همین دلیل وضعیت درآمد کارشناسان معماری با توجه به نوع پروژه و شیوه استخدام می تواند مختلف باشد.

مهندسان معماری به ارزیابی ساختمان ها و سیستم ها می پردازند. مهندسین معمار با رعایت استانداردهای ایمنی، سبب افزایش راندمان کار و کاهش هزینه های می شوند. به دلیل حساس بودن این حرفه، دانشجویان برای جذب بازار کار باید علاوه بر تجربه و مهارت های کافی، مدرک لیسانس داشته باشند. با وجود نیاز همه افراد به خانه، افزایش ساخت و ساز ها و ایجاد شهرک های مسکونی آینده شغلی برای این مهندسن در هر شهری خوب است. این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای 5 گرایش معماری آموزشی و فرهنگی،  مسکن، پایداری، فضاهای درمانی و بهداشتی،مهندسی فنّاوری است.

امروزه استخدام کارآموز معماری هم از محبوبیت بالایی برخوردار است و کارفرمایان مایل اند نیرو های جوان را جذب، و به آن ها آموزش دهند.

استخدام مهندس معمار

مطلب پیشنهادی: 

خرید آپارتمان در اوین | اجاره آپارتمان در درکه

شاخه‌های مختلف این رشته‌

مهندسی معماری، یک حوزه‌ی گسترده است و شاخه‌های متنوعی را شامل می‌شوند. در زیر به شاخه‌های مختلف این رشته‌ی اشاره می‌کنیم.

  • معماری
  • سازه و مدیریت پروژه
  • مهندسی ساختاری
  • سیستم‌های مکانیکی (مثل سیستم‌های HVAC)
  • مهندسی پیشرفته‌ی مصالح
  • مرمت بنا
  • نمای ساختمان
  • تحلیل انرژی
  • توسعه‌ی پایدار
  • نورپردازی
  • آکوستیک
  • ابزارهای دیجیتالی پیشرفته
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. رضا
    رضا 1400-09-13 پاسخ

    شما در اینوبینو امروز اطلاعات خوبی در مورد معماری به من دادید ممنون

  2. اکبری
    اکبری 1400-09-14 پاسخ

    لطفا مقالات بیشتری در مورد استخدام مهندس معمار بزارید خیلی ممنون از زحمات شما

  3. خدیجه
    خدیجه 1400-09-15 پاسخ

    ازمقاله برترتون دزمینه مهندسی سپاسگذارم.

  4. رضا
    رضا 1400-09-21 پاسخ

    مقاله شما در مورد معماری حاوی اطلاعات خوبی بود و اینوبینو در افزایش اطلاعات عالی است

  5. مهراد
    مهراد 1400-09-21 پاسخ

    مطالب واقعا مفید بود مخصوصا لرای افرادی که میخوان انتخاب رشته کنن خیلی عالی مرسی از اینوبینو

  6. محمد
    محمد 1400-09-22 پاسخ

    ممنون از اینوبینو برای اطلاعات مفید و کاربردیتون

  7. Arash
    Arash 1400-09-23 پاسخ

    برای استخدام مهندس معمار واقعا کمک کردید

  8. دانيال
    دانيال 1400-10-09 پاسخ

    استخدام مهندس معمار با سابقه کم خیلى سخت شده 🙁

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *