اینوبینو
اینوبینو
استخدام مهندس معدن

استخدام مهندس معدن

استخدام مهندس معدن در سایت ثبت آگهی و نیازمندی های رایگان اینوبینو

برای جستجو در آگهی استخدام مهندسی معدن ابتدا باید علم کافی در این زمینه را داشته باشید. در این شغل باید شرایط سخت کار را تحمل کنید هر چند رده های مدیریتی و نظارتی نیز دارد. شغل مهندسی معدن دارای قدمت زیادی است. از دیرباز انسانها به دنبال کشف طلا و برخی از مواد معدنی ارزشمند بودند. مجموعه علوم روشها و فنون که از اکتشاف یک معدن آغاز تا فرآوری آن ادامه دارد در مهندسی معدن خلاصه می شود.

باید در نظر داشت اکتشاف و استخراج فرآیند پرهزینه ای است پس باید معدن از نظر اقتصادی ارزش و صرفه کافی را داشته باشد. این وظیفه مهم برعهده مهندس معدن می باشد چراکه با نقشه برداری معادن برای تصمیم‌گیری در خصوص صرفه اقتصادی داشتن آن معدن همکاری می کند.

 در این راستا تکنیک های نقشه برداری زمین برای ترسیم طرح جغرافیایی معدن، نظارت بر ساخت تونل ها در عملیات حفاری حفر زمین و تهیه نمونه از سنگ و خاک برای آزمایش ارائه پیشنهاد به مشتریان در خصوص نحوه ادامه کار، ساخت مدلهای کامپیوتری از معدن و مواد داخل آن، انتخاب بهترین راه برای انتقال مواد معدنی به کارخانه های فرآوری انجام می شود

از مهمترین مسئولیت های مهندس معدن اطمینان یافتند در خصوص بازگشت سریع معدن به حالت قبلی و طبیعی آن پس از انجام عملیات حفاری است.

مطلب پیشنهادی:

در کدام شهرهای مازندران، آپارتمان ساحلی بخریم؟

نرم افزارهای مهندس معدن

اگر به بررسی آگهی های استخدامی مهندس معدن شرکت ها و سازمان ها بپردازیم میبینیم یکی از ملزومات استخدام تسلط بر نرم افزارهای مربوطه حوزه مهندسی معدن قرارداده اند. 

اگر مهندسی معدن شغل مناسب و پردرآمدی برای شما محسوب می شود یکی از راه‌های اصلی و مطمئن جهت کسب این شغل یادگیری نرم افزارهای تخصصی مهندسی معدن می باشد برخی از نرم افزارهای تخصصی و کاربردی مهندسی معدن

  • Surpac
  • GEMS
  • Mine۲۴D
  • Minex
  • RockWorks
  • LogPlot
  • Downhole Explorer
  • Wellcad
  • LogMate
  • Quick log

دانشگاه های برتر ارائه دهنده مهندسی معدن

از بهترین دانشگاه های ارائه دهنده این رشته در ایران دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر  هستند. 

دانشگاه صنعتی بیرجند دانشگاه صنعتی همدان دانشگاه کردستان دانشگاه ملایر دانشگاه صنعتی سهند دانشگاه ارومیه دانشگاه لرستان دانشگاه بیرجند دانشگاه زنجان نیز ارائه دهنده این رشته می باشد.

برای اجرای پروژه های معدنی از ابتدایی‌ترین مرحله تا انتها که شامل تایید صدور یا تمدید مجوز های اکتشاف و استخراج و فرآوری می باشد، الزام شده است یک مهندس معدنی که پروانه اشتغال به کار از سازمان نظام مهندسی معدن ایران دارد

 در پروژه حضور داشته باشد. فارغ التحصیلان رشته مهندسی معدن در مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا می توانند مسیر راحت تری برای داشتن این شغل داشته باشند. برای راهیابی به رشته مهندسی معدن مانند رشته مهندسی مکانیک، رشته مهندسی برق، رشته مهندسی شیمی، از گروه ریاضی باید اقدام کرد.

کار مهندسی معدن ممکن است مستقر در محل در سایت یا ترکیبی از این دو باشد در دید کلی می توان سایت ها را به دو نوع معادن تونل و معادن مستقیم تقسیم کرد. اکثریت کارفرمایان برای مهندسان معدن شرکت های استخراج مواد معدنی هستند که مواد اولیه استخراج شده از زمین را به پالایشگاه ها و سایر تولیدکنندگان می فروشند.

استخدام مهندس معدن
نرم افزارهای استخدام مهندس معدن

بازار کار و آینده شغلی رشته مهندسی معدن در ایران

کشور ایران ذخایر معدنی زیادی مثل روی، سرب، مس، قلع، طلا، زغال سنگ، سنگ های ساختمانی و قیمتی و اورانیوم دارد. پس آینده شغل خوبی برای مهندسان معدن در بخش‌های دولتی و خصوصی فراهم است. با افزایش بهره‌برداری از معادن و اکتشاف و استخراج معادن جدید فرصت های شغلی خوبی در آینده برای این مهندسین فراهم می‌شود. مهندس معدن می تواند در صنایع و مشاغل وزارت صنعت، مدیریت معدن، سازمان زمین شناسی و اکتشاف معدنی، طراحی روشهای اکتشافی و پهن بندی های اکتشافی، معدن و تجارت، مسئولین فنی معادن، سازمان زمین شناسی و اکتشاف معدنی، مهندسین مشاور در زمینه تونل و فضاهای زیرزمینی و طراحی سیستم حفاری، مهندسین مشاور در امور صنایع معدنی و معدن کاری، طراحی معادن روباز و زیرزمینی و طراحی باطله برداری فعالیت داشته باشند.

مطلب پیشنهادی:

خرید ملک تجاری

درآمد و حقوق رشته مهندسی معدن در ایران

مانند سایر رشته های مهندسی درآمد و میزان حقوق این رشته علاوه در مطابقت با قوانین مدیریت کشوری به عواملی چون سمت شغلی، تخصص، سابقه کار، تایم کار، خصوصی یا دولتی بودن آن نسبی میباشد. مهندسین معدن در در سه دسته می توانند فعالیت داشته باشند

کارشناس

سرپرست

مدیر مستقیم

هر کدام از این دسته ها دارای حقوق های متفاوتی هستند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. مینا
    مینا 1400-09-10 پاسخ

    مهندسی معدن کار سخت و در عین حال جالب و‌جذابیه

  2. سمیرا
    سمیرا 1400-09-11 پاسخ

    استخدام مهندس معدن مقاله ی کاملی و بروزی بود ممنون

  3. نیلوفر
    نیلوفر 1400-09-15 پاسخ

    ممنون از نرم‌افزارهایی که معرفی کردید .

  4. زهرا
    زهرا 1400-09-18 پاسخ

    نرم افزار های معرفی شده عالی و کاربردی بودند ممنون از اینوبینو

  5. Arash
    Arash 1400-09-23 پاسخ

    مهندس معدن واقعا کارش سخته

  6. میرزایی
    میرزایی 1400-11-10 پاسخ

    استخدام مهندس معدن از طریق اینوبینو کار رو خیلی ساده کرده است

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *