اینوبینو
اینوبینو
نکات مهم قبل از خرید لاستیک

نکات مهم قبل از خرید لاستیک

نکات مهم قبل از خرید لاستیک در سایت اینوبینو

 

نکات مهم قبل از خرید لاستیک برای ماشین شما جنبه مهمی از داشتن یک خودرو است و این چند  نکته ، به شما در تصمیم گیری کمک کند.

 برای اطمینان از ایمنی خودرو و عملکرد بهینه، مهم است که مراقب وضعیت تایرهای خود باشید.  تایرهای خوب نه تنها عملکرد بهتری دارند و مصرف سوخت را افزایش می دهند، بلکه به شما کمک می کنند در شرایط آب و هوایی سخت با سهولت نسبی رانندگی کنید.

به همین دلیل ضروری است که تایرهای خود را هنگامی که علائم فرسودگی نشان می دهند تعویض کنید.

توصیه می‌شود زمانی که عمر لاستیک‌هایتان به پایان رسیده است، یا خودتان لاستیک‌هایتان را چک کنید یا از یک متخصص کمک بگیرید.  از آنجایی که لاستیک ها سرمایه گذاری کمی نیستند، چندین فاکتور وجود دارد که باید قبل از تعویض لاستیک های فعلی خود در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که تصمیم درستی گرفته اید.

در حالی که دسترسی به وضعیت مجموعه فعلی لاستیک ها یک روش معمول است، گاهی اوقات افراد هنگام خرید لاستیک های جدید از ارزیابی وضعیت کلی خودرو خود صرف نظر می کنند.  مهم است که خودروی خود را چک کنید،

نکات مهم قبل از خرید لاستیک به خصوص زمانی که لاستیک‌های شما نشانه‌هایی از سایش ناهموار نشان می‌دهند.  یک ارزیابی دقیق می‌تواند به رد کردن مسائل مربوط به تراز و تعلیق کمک کند که هر دو می‌توانند طول عمر لاستیک‌های شما را کاهش دهند.

 به عنوان مثال، حتی چند سانتی‌متر ناهماهنگی به این معنی است که لاستیک‌های شما یکپارچه کار نمی‌کنند تا وسیله نقلیه شما به جلو حرکت کند و این کشمکش باعث ساییدگی و پارگی بیشتر می‌شود.

مطلب پیشنهادی:

خطاهای لیست بیمه تامین اجتماعی

چه زمانی نیاز به تعویض لاستیک است؟

قبل از اینکه تصمیم به خرید لاستیک های جدید بگیرید، لاستیک های فعلی خود را به طور کامل بررسی کنید تا مطمئن شوید که لاستیک ها نیاز به تعویض دارند.

مشخصات سازنده را بررسی کنید

 هنگام انتخاب تایرهای جدید برای خودروی خود، اولین چیزی که باید از سازگاری آنها با خودروی شما اطمینان حاصل کنید.

سازندگان همیشه توصیه هایی در مورد اندازه و نوع لاستیک هایی که با خودروی شما کار می کنند ارائه می دهند.  این اطلاعات در دفترچه راهنمای مالک موجود است.  علاوه بر این، شما همچنین می توانید اطلاعات مربوط به یک تایر را در دیواره جانبی آن بیابید.

 علاوه بر لیست گزینه های مورد نظر برای انتخاب، اطلاعات ارائه شده شامل فشار ایده آل لاستیک برای عملکرد بهینه خودرو نیز می شود.  رعایت این مشخصات برای افزایش طول عمر لاستیک شما مهم است.

 

نکات مهم قبل از خرید لاستیک

آشنایی با کدهای تایر

 قبل از خرید لاستیک، بسیار مهم است که کد لاستیک که روی ،دیواره جانبی تایر چاپ شده است بررسی کنید.  این کد اطلاعات مهمی مانند رتبه بندی بار و سرعت، قطر رینگ و نسبت ابعاد به شما می دهد.  درک این کد به تصمیم گیری آگاهانه تر در هنگام انتخاب تایرهای جدید کمک می کند.

 سه رقم اول عرض (بر حسب میلی متر) از دیواره کناری را مشخص می کند.  به دنبال آن یک عدد دو رقمی وجود دارد که نسبت ارتفاع تایر به وزن را نشان می دهد.

بعد از این اعداد، معمولاً حرف “R” را مشاهده می کنید که نشان دهنده ساختار رادیکال است و سپس یک عدد برای قطر چرخ وجود دارد.  علاوه بر این اطلاعات، شاخص بار و رتبه بندی سرعت تایر نیز موجود است.

تصمیم گیری در مورد نوع لاستیک

 شرایط آب و هوایی و رانندگی در نقاط مختلف جهان متفاوت است.  اکثر خودروها مجهز به لاستیک های تمام فصل هستند

که برای استفاده در تمام طول سال طراحی شده اند.  با این حال، لاستیک‌های زمستانی و تابستانی برای مناطقی وجود دارد که لاستیک‌های تمام فصل ممکن است بهترین کشش و عملکرد را نداشته باشند.

لاستیک زاپاس

 هنگامی که در حال تعویض لاستیک های فعلی خود هستید، همچنین مهم است که تایر زاپاس خود را بررسی کنید

تا وضعیت آن را ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که آیا آن نیز نیاز به تعویض دارد یا خیر.  معمولاً، از آنجایی که لاستیک زاپاس به صورت روزانه استفاده نمی شود،

ممکن است همچنان در شرایط خوبی باشد.  گاهی اوقات، اگر ساییدگی و پارگی زیاد نیست، مکانیک شما ممکن است حتی استفاده از تایر را با کمترین میزان فرسودگی به عنوان زاپاس توصیه کند.

 با این حال، در صورتی که همه لاستیک‌های شما نیاز به تعویض داشته باشند، اطمینان حاصل کنید که لاستیک زاپاس شما نیز همان مارک، مدل و اندازه باشد تا از هر گونه ناراحتی در آینده جلوگیری شود.

مطلب پیشنهادی:

مالیات نقل انتقال خودرو

محدوده قیمت

 یکی از مهم ترین نکات ،قیمت تمام شده لاستیک است.  لاستیک‌ها را می‌توان به‌طور کلی به‌عنوان پریمیوم، میان‌رده و بودجه طبقه‌بندی کرد.

لاستیک های درجه یک گران تر هستند زیرا محصول ماه ها تحقیق و توسعه هستند.  علاوه بر این، کیفیت، آج، مواد و عملکرد آنها به طور غیرقابل انکاری بهتر است.

 لاستیک هایی که قیمت متوسطی دارند، همچنان می توانند عملکرد مشابهی داشته باشند، اما کیفیت مواد به خوبی تایرهای درجه یک نیست.  در نهایت، لاستیک های ارزان قیمت ممکن است بهترین قیمت را ارائه دهند، اما ممکن است مجبور شوید در طول عمر کلی لاستیک ها مصالحه کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. صبا
    صبا 1401-10-19 پاسخ

    مقاله نکات مهم قبل از خرید لاستیک علی بود.

  2. حسین
    حسین 1401-10-20 پاسخ

    معمولا طول عمر یک لاستیک خوب چقدره؟

  3. آنیتا
    آنیتا 1401-10-20 پاسخ

    مقاله مفیدی برای نکات خرید لاستیک ماشین بود

  4. مهنا راد
    مهنا راد 1401-11-11 پاسخ

    نکات خرید لاستیک بسیار عالی بود ممنون

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *