اینوبینو
  • افزودن به نشان شده ها 15,000,000 تومان
  • قیمت عروس هلندی

    مناسب تربن قیمت عروس هلندی🐦تنها در سایت اینوبینو (inobino)

    شاید یکی از نام آشنا‌ترین پرنده‌‌هایی که تا به حال نام آن به گوش‌تان خورده است عروس هلندی باشد، معادل انگلیسی این پرنده کوکاتیل (Cockatiel) است. این پرنده در دسته‌ی طوطی‌ها قرار می‌گیرد، و نژادهای متفاوتی دارد. این نوع جاندار پس از مرغ عشق یکی از محبوب‌ترین پرندگان خانگی در سراسر دنیا محسوب می‌شود. به همین دلیل فروش عروس هلندی در بازار رایج است.

    قیمت عروس هلندی جفت عروس هلندی

    جالب است بدانید منشا به وجود آمدن این پرنده، از قاره استرالیا بوده است. اما با این وجود به آن عروس هلندی هم می‌گویند. گاها نیز ممکن است افرادی آن را به اسم طوطی هلندی بشناسند. این پرنده در دسته طوطی‌های کاکل دار قرار می‌گیرد. قیمت عروس هلندی بستگی به نژاد آن دارد، از طرفی قیمت عروس هلندی نر و عروس هلندی ماده با یکدیگر متفاوت است.

    عروس هلندی پرنده‌ای است که ثبات اخلاقی ندارد، به این منظور ممکن است چند ساعت در طول روز بسیار آرام و دوست داشتنی باشد، در صورتی که چند ساعت بعد ممکن است شاهد رفتارهای گستاخانه و خشن از او باشید. صدای این پرنده بسیار زیبا و به یاد ماندنی است. بدون شک کسانی که فقط برای یکبار هم صدای عروس هلندی را شنیده‌اند، این صدا در ذهن‌شان ماندگار شده است. در صورتی که قصد خرید این پرنده‌ی دوس داشتنی را دارید، از شنیدن صدای آن در تمام طول روز لذت خواهید برد.

    انواع عروس هلندی

    جهت خرید و فروش انواع عروس هلندی، به سایت نیازمندی‌های اینوبینو مراجعه کنید. در واقع این سایت یک سایت آگهی رایگان است. این موضوع سبب شده تا تعداد بسیار زیادی آگهی در این سایت ثبت شود. نکته دیگر اینکه قیمت عروس هلندی در این سایت مناسب است. این موارد به شما کمک می‌کند تا یک خرید خوب را در این سایت داشته باشید. با مراجعه به اینوبینو با آگهی انواع مختلفی از نژاد عروس هلندی مواجه خواهید شد.

    تاریخچه عروس هلندی

    محققان تاکنون موفق به کشف زمان دقیق پیدایش عروس هلندی نشده‌اند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، عده‌ای معتقدند این پرنده خوش صدا برای اولین بار توسط عده‌ای از، ساکنین قاره اقیانوسیه تربیت و تبدیل به یک حیوان اهلی شده‌است. اما اندکی بعد عده‌ای از مهاجران، از کشور انگلیس به استرالیا سفر کردند، و آن ها نیز اهلی کردن این پرندگان را شروع کردند.

    این موضوع سبب شد، تا مهاجران انگلیسی به عنوان کسانی که عروس هلندی را اهلی کرند، شناخته شوند. تصور محققان این است که تربیت و اهلی کردن عروس هلندی، توسط افرادی صورت گرفته است که به استرالیا تبعید شده بودند. مهاجران انگلیسی در اتمام دوره‌ی تبعید خود، زمانی که به کشور انگلیس برگشتند، تعدادی از این پرندگان زیبا را به همراه خود به کشورشان بردند، و شروع به تعلیم و تربیت آن ها کردند همچنبن این پرنده بعد از مدتی توانست طرفداران زیادی به سمت خود جذب کند و امروزه یکی از پرفروش ترین پرنده‌های خانگی است.

    رنگ و شکل ظاهری عروس هلندی

    عروس هلندی

    علاوه بر قیمت عروس هلندی، نکته دیگری که در هنگام خرید این پرنده زیبا باید به آن توجه داشته باشید، رنگ آن می‌باشد. با توجه به اینکه این حیوان ارتباط مستقیمی با سن آن دارد، از روی رنگ و ظاهر این موجود می‌توان به پیر و جوان بودن آن پی برد. بدین صورت که هرچقدر عروس هلندی جوان‌تر باشد، پررنگ‎‌تر است.

    به طور کلی این پرنده در سه رنگ متفاوت زرد، سفید و خاکستری وجود دارد. رنگ‌های قهوه‌ای و کرم نیز از این پرنده دیده می‌شود، اما تعدادشان بسیار اندک است. با توجه به نر یا ماده بودن عروس هلندی، رنگ آن‌ها پرنگ‌تر و یا کم رنگ‌تر می‌شود. در عصر حاضر 22 ترکیب رنگی از رنگ‌های اصلی که ذکر شد وجود دارد. از این تعداد بالغ بر 8 مورد از آن‌ها در استرالیا وجود دارد.

    چنین جهش رنگی در جنس نر و ماده با یکدیگر متفاوت است. اما به شکل کلی می‌توان گفت، همه‌ی این پرندگان یک تاج بسیار زیبا و خیره کننده در بالای سر خود دارند. این تاج نشان دهنده حالت‌های مختلف جاندار، در شرایط مختلف است. معمولا عروس هلندی نر خاکستری، سر و تاج زرد دارد. این در حالی است که در جنس ماده آن سر و تاج خاکستری است.

    انواع عروس هلندی

    همانطور که قبلا اشاره کردیم عروس هلندی یا طوطی کوکاتیل یکی از پرندگان بومی استرالیا می‌باشد. این پرنده در محیط زیست اصلی خود رنگی خاکستری با زمینه‌ای سفید دارد. اما پس از جهش ژنتیکی که به دلیل ممنوع شدن صادر این پرونده صورت گرفت، رنگ‌های مختلفی از این پرنده به وجود آمد. هرکدام از این رنگ‌ها متعلق به نژاد خاصی هستند، که در اینجا به بررسی چند مورد از آن ها می‌پردازیم:

    • نژاد خاکستری اصیل ترین نژاد عروس هلندی

    نژاد خاکستری عروس هلندی

    پرطرفدارترین و محبوب‌ترین عروس هلندی‌ها از نژاد خاکستری  می‌باشند. در این نژاد بدن جاندار به رنگ خاکستری می‌باشد، در صورتی که بال‌ها زمینه‌ای سفید دارند. کاکلی که روی سر این پرنده قرار دارد زرد است. گاهی نیز ممکن است هم رنگ با بدن پرنده، یعنی خاکستری باشد. یکی دیگر از زیبایی‌های ظاهری این نژاد وجود دو لکه دلربا نارنجی بر روی گونه‌ها می‌باشد.

    • نژاد لوتینو، محبوب‌تری عروس هلندی در بین ایرانی‌ها

    عروس هلندی نژاد لوتینو

    پرفروش‌ترین نژاد این پرنده در کشور ما عروس هلندی لوتینو می‌باشد. این نژاد نوعی کمیاب از این پرنده است، به شکلی که احتمال اینکه یک جوجه از نژاد لوتینو باشد 1 به 4 است. این نوع از عروس هلندی بدنی سفید و یا زرد دارد. کله پرنده نسبت به بدن آن تیره‌تر است، و مانند نوع خاکستری دو لکه نارنجی زیبا بر روی گونه‌ها دارد.

    • نژاد آلبینو کمیاب ترین نوع از عروس هلندی

    نژاد آلبینو عروس هلندی

    اصیل‌ترین نژاد عروس هلندی آلبینو بدن سفید دارد. ظاهر آن به گونه‌ای است که شما کوچک‌ترین لکه‌ای از رنگ‌های دیگر بر روی آن نخواهید دید. این نژاد چشمان کوچک و قرمز رنگی دارد، و پاهای آن نیز کوچک و صورتی است. پرنده‌ای به عنوان آلبینو اصیل شناخته می‌شود که حداقل دو نسل قبل آن متعلق به این نژاد بوده باشد.

    • نژاد مرواریدی زیباترین نوع عروس هلندی

    عروس هلندی مرواریدی

    این نژاد در اثر جفت گیری نژاد وایت فیس با نژاد خاکستری و یا لوتینو به وجود آمده است. شما می‌توانید زیباترین جهش رنگی را در این نوع از عروس هلندی ببینید. عروس هلندی  مرواریدی پرهای زیبایی به رنگ خاکستری دارد، که بر روی زمینه‌ای سفید نشسته‌اند. سر این پرنده زرد و لکه‌های روی گونه آن نارنجی است.

    • نژاد آهویی آصلی‌ترین نوع عروس هلندی

    نژاد هلندی، عروس هلندی

    اگر به استرالیا سفر کنید به طور طبیعی تنها نژادی که از این نوع طوطی خواهید دید، نژاد آهویی می‌باشد. در این نوع عروس هلندی نیز مانند غالب نژادهای دیگر بدن خاکستری در زمینه‌ای سفید قرار دارد. رنگ کاکل عروس هلندی آهویی نیز زرد می‌باشد.

    صدای زیبای عروس هلندی

    بر اساس یک نظرسنجی معتبر در آمریکا، عروس هلندی به عنوان پرطرفدار‌ترین پرنده در این کشور شناخته شده است. بدون شک داشتن صدای منحصربه فرد و  گوش‌نواز از دلایل اصلی چنین محبوبیتی محسوب می‌شود.

    اگر از عروس هلندی به عنوان یک حیوان خانگی نگهداری می‌کنید، قطعا تا به حال شاهد این موضوع بوده‌اید، که این پرنده خوش صدا با سوت زدن، ملودی‌های مختلفی را برای شما نواخته است. این اقدام برای مردم بسیار جالب و دوس‌داشتنی است، به شکلی که شاید موثرترین روشی که این پرنده برای دلبری از صاحبان خود دارد، نواختن ملودی‌های متفاوت باشد.

    تنوع عروس هلندی

    این پرنده زیبا اگر مایل به آواز خواندن نباشد، معمولا به بازی و سرگرمی در قفس خود مشغول می‌شود. اگر هدف شما از خرید یک پرنده خانگی صرفا گوش دادن به آواز آن می‌باشد، بدون شک عروس هلندی ایده‌آل‌ترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید.

    سازگاری با محیط

    عروس هلندی پرنده‌ای است، که به راحتی خود را با شرایط محیطی وقف می‌دهد. به شکلی که هم توانایی زندگی در حیات وحش را دارد، هم به آسانی به زندگی در قفس و محیط بسته خانه عادت می‌کند.

    سازگاری عروس هلندی با محیط سبب شده است تا، انواع مختلفی از این پرنده وجود داشته باشد. پس با خیال راحت به سراغ خرید این حیوان برای نگهداری در خانه بروید. این جانور به نسبت سایر حیوانات خانگی، از قیمت بهتری برخوردار است. قیمت عروس هلندی نر و عروس هلندی ماده با یکدیگر متفاوت است. اما در حالت کلی قیمت عروس هلندی جوجه کم‌تر از نوع بالغ آن می‌باشد.

    فضای  نگهداری از عروس هلندی در خانه

    قفس عروس هلندی

    اگر قصد خرید عروس هلندی را دارید، پس از مراجعه به سایت نیازمندی‎‌ها مانند اینوبینو، و اطلاع از قیمت عروس هلندی، اقدام به خرید این حیوان خانگی خواهید کرد. در این صورت اولین کاری که باید انجام دهید، فراهم کردن یک فضا و یا قفس بزرگ برای نگهداری از این پرنده می‌‌باشد. به شکلی که به راحتی بتواند بال‌های خود را در آن باز کند، و شما نیز بتوانید ظرف‌های غذا و اسباب بازی‌های این پرنده را در آن جابه جا کنید.

    برای نگهداری عروس هلندی سفید، از قفس‌های بزرگ که درب بزرگ دارند استفاده کنید. چنین قفسی با توجه به ویژگی‌های این پرنده، از جمله تمایل آن برای پرواز به جای قدم زدن، مناسب می‌باشد. عروس هلندی سفید تنها در صورتی در کف قفس مشاهده می‌شود، که مشغول غذا خوردن باشد. بنابراین فضای آن باید به اندازه کافی جا برای جنب و جوش این پرنده را داشته باشد.

    تغذیه عروس هلندی

    در رژیم غذایی عروس هلندی بالغ باید تمام مواد معدنی وجود داشته باشد. با تمام پیچیدگی‌هایی که در غذای عروس هلندی بالغ وجود دارد، نوع کوچک این پرنده تغذیه‌ای ساده و بی دردسر دارد. به دلیل اینکه پرندگان کوچک نمی‌توانند از دانه‌های درشت برای تغذیه استفاده کنند، برای غذا دادن به جوجه عروس هلندی بهتر است از زرده تخم مرغ استفاده کنید.

    در قدم اول تخم مرغ را در آب بچوشانید. وقتی که کاملا پخته شد، زرده آن را با آب مخلوط کنید. بعد از آن بهتر است از مقداری نان باگت برای مخلوط کردن با آن استفاده کنید. اگر این مواد را در دسترس نداشتید، از آرد نخودچی برای ترکیب با زره تخم مرغ استفاده کنید. در مرحله آخر همه‌ای این مواد را کاملا با یکدیگر مخلوط کنید، تا غذای پرنده کوچک شما آماده شود.

    با جست‌وجو در سایت  اینوبینو عروس هلندی مورد نظر خود را، با رنگ، قیمت، سن و ظاهر دلخواه انتخاب کنید. و از بودن در کنار این پرنده شیرین لذت ببرید. خرید و فروش عروس هلندی در مقایسه با سایر حیوانات خانگی، تنوع بیشتری دارد.

    در این سایت لیست قیمت انواع عروس هلندی درج شده است. جالب است بدانید آگهی فروش پرنده یکی از پربازدید ترین آگهی‌های این سایت است.